Trobada social 'gamer'

La primera edició del saló del videojoc va tenir lloc fa onze anys. Des d’un inici va tenir una molt bona acollida i s’ha acabat convertint en un esdeveniment de referència al país per als amants dels videojocs.

Trobada social 'gamer'ARXIU

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Tenir uns bons piques a Call of Duty, jugar uns partits d’alta tensió al FIFA o mostrar el talent musical al Guitar Hero. Aquestes són algunes de les divertides activitats que els centenars de visitants van poder gaudir al primer Saló del videojoc i d’internet organitzat per Andorra Telecom que va tenir lloc lloc tot just fa onze anys al Prat del Roure. Una cita per als amants dels videojocs que des d’un inici va tenir un gran èxit.

Tot va començar uns mesos abans d’aquells 19 i 20 de febrer del 2010, quan el dissenyador gràfic de la companyia de telecomunicacions del Principat, Dani Prieto, va proposar i impulsar la idea de fer un saló del videojoc al país. Ho va fer a través del programa d’idees i innovació intern per als empleats, en el qual poden donar idees que poden anar bé per a Andorra Telecom. “Vaig buscar informació, vaig parlar amb gent de Microsoft i Sony, i també amb proveïdors i creadors d’esdeveniments d’aquest tipus. Després vaig exposar la idea a la direcció, ho van veure bé i a partir d’aquí es va començar a engegar la maquinària amb l’equip de màrqueting, de comunicació, els tècnics d’energia, internet... Es va fer un treball d’equip molt bèstia i de fet jo només vaig donar la idea, però hi havia molta gent implicada”, explica Prieto.

L’objectiu d’aquest esdeveniment era el de sociabilitzar la cultura gamer en un espai. En cap moment hi va haver una motivació econòmica, ja que no suposava beneficis financers per a l’empresa. “La idea no era fer diners amb això, i de fet els pocs que n’obteníem venent samarretes els donàvem a fundacions o a ajuda social. La idea era fer un esdeveniment per al jovent, que avui en dia està molt ficat en els videojocs”, comenta el dissenyador gràfic de la parapública, que assegura que l’èxit immediat no va agafar tant de sorpresa. “Va agradar i teníem clar que agradaria”, afegeix.

Prieto també recorda que aleshores es va pensar a celebrar el saló a l’estiu o per Nadal, però finalment es va optar per l’època de Carnaval perquè “és una festivitat en què la gent del país és aquí” i no hi ha cap altre esdeveniment similar que pugui encavalcar-s’hi. “També vam veure que hi havia molts turistes que quan acabaven d’esquiar venien cap allà i a partir de les cinc o les sis allò s’omplia molt, sobretot d’esquiadors”, detalla Prieto.

La dotzena edició de la cita havia de tenir lloc enguany, però no s’ha pogut dur a terme per la pandèmia. No obstant això, la intenció és tornar l’any vinent amb el mateix impacte o similar que els anteriors, si el virus ho permet. I és que el Saló del videojoc ha anat creixent fins convertir-se un esdeveniment de referència al país per als amants dels videojocs. El 2016 va rebre un impuls important quan es va començar a convidar youtubers residents de referència, començant per Willyrex i Vegetta777, que tenen i tenien milions de seguidors. “Sabíem que tindria impacte però no ens imaginàvem que en tindria tant, va ser brutal i no m’ho esperava”, recorda Prieto, que destaca que era “com si haguéssim portat grans estrelles del cinema o la música. Quan van venir hi va haver una allau de nens que va requerir l’ajuda dels de seguretat per formar les línies”. Els anys següents va anar-hi altres youtubers de referència com TheGrefg o Lolito, fet que va suposar una consolidació més per a aquesta trobada social de gamers.

Trobada social 'gamer'

tracking