Potenciar el producte local

La Mostra de productes agrícoles i artesans ha arribat enguany a la desena edició a illa Carlemany. La iniciativa, impulsada pel departament d’Agricultura, compta amb 34 productors locals i va creixent.

L'edició de la Mostra de productes agrícoles i artesans del 2015 a illa Carlemany.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

La marca Productes Agrícoles i Artesans d’Andorra, creada pel departament d’Agricultura del Govern ara fa deu anys, va néixer amb la voluntat de “promoure tots els productes agrícoles i artesans que s’elaboren a Andorra per part de productors locals, explotacions agràries o empreses radicades al país i que elaboren els productes artesanalment”, segons afirma Josep Casals, el director del departament d’Agricultura de l’executiu. D’aquí va anar sorgint la realització de diversos esdeveniments al llarg de l’any com a expositors de la marca, i un d’aquests és la Mostra de productes agrícoles i artesans, que enguany ha celebrat la desena edició.

La mostra s’ha dut a terme sempre al centre comercial illa Carlemany, a Escaldes-Engordany. “El centre es va interessar fa una dècada per portar a terme una representació dels productors adherits a la marca”, relata Casals. Per aquest motiu, ja fa deu anys que se celebra en aquest espai pel pont de Tots Sants, “perquè hi ha molts turistes visitant Andorra i, ja que els productors fan l’esforç de ser-hi durant el cap de setmana, així s’incentiven les vendes”, diu el director. Tanmateix, aquest no és l’únic esdeveniment en què tenen representació. També se’ls dona espai a la Fira d’Andorra la Vella, a la Fira de bestiar d’Ordino, a les fires nadalenques i en d’altres del mateix estil. Així mateix, hi participen productors dels territoris veïns que formen part del parc de les Tres Nacions. “L’objectiu és incentivar, promoure i publicitar productes de proximitat del territori i incentivar els consumidors a adquirir aquests productes i a aportar el seu granet de sorra a la sostenibilitat”, apunta Casals. A illa Carlemany s’acull entre sis i set productors cada edició, a més de la food truck de Luis Dejuan. “Amb ella ha costumitzat la marca i ven molts productes adherits que no estan presents físicament a l’espai de venda i ell els fa arribar. És una mica l’ambaixador dels nostres productes locals de la marca arreu del territori i fora del país”, afirma el director. Casals destaca que s’ha treballat amb el departament de l’Arieja per a la participació en mercats de productes alimentaris en localitats com Foix, entre d’altres, i també en el marc dels mercats productors del parc natural regional dels Pirineus ariejans, a més de formar part de fires, mercats i esdeveniments específics de l’estil en altres territoris com el Pallars Sobirà o el Pallars Jussà.

El màxim visitant a la mostra sol ser el consumidor local. “Hem aconseguit que la gent d’Andorra identifiqui els productes i els consumeixi”, explica Casals. Però també s’hi apropen molts turistes per obtenir el producte com a souvenir. Els productes que més es venen solen ser els formatges i els embotits, afirma el director. Enguany van participar en la cita Cervesa Alpha, la xocolata de Xocland, els cosmètics de Pocions de Lluna Nova, els dolços de Pastisseria Estopiñán, la Ratassia de la Carmeta i la hidromel d’Asgard. Una oferta que va creixent cada edició. En aquest sentit, Casals recorda que la marca va començar amb deu productors i actualment està constituïda per 34, una xifra que va augmentant anualment. “Enguany treballem en col·laboració amb els productors de la marca a través de la Llei de diversificació del sector ramader i agrícola per desenvolupar el reglament i que esdevingui una marca de garantia. El que volem és aconseguir millor regulació i identificació, al mateix temps que lluitem contra l’intrusisme de productes d’aquest tipus al mercat nacional”, afirma Casals.

tracking