Recordes quan

Andorra a un clic

El dia 10 de febrer d’ara fa vint-i-cinc anys es presentava a l’hotel Rutllan de la Massana l’Andorra online.

Presentació de la pàgina web Andorra online.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El dia 10 de febrer d’ara fa vint-i-cinc anys es presentava a l’hotel Rutllan de la Massana l’Andorra online. La iniciativa promoguda per la Cambra de Comerç pretenia oferir a tots els usuaris el màxim d’informació disponible del país amb la voluntat que els turistes poguessin programar una estada al Principat amb tot el que fos necessari, com la contractació dels viatges i l’allotjament, fins a l’adquisició de forfets d’esquí o l’accés a les activitats culturals i d’oci. Estela Canturri, que en aquell moment estava al capdavant del projecte de la plataforma de la Cambra de Comerç, recorda que “la voluntat d’aquesta iniciativa i que gestionava la Cambra era que tinguéssim en una sola pàgina web tota l’oferta turística d’Andorra”. En la primera fase, l’Andorra online pretenia oferir dades generals sobre el país i cada parròquia, un llistat dels serveis hotelers, de comunicacions i transports, tant internacionals com a l’interior i una classificació d’hotels per parròquies i bandes de preus. En aquesta proposta també s’incloïen les ofertes de les estacions d’esquí, esportives en general i d’espectacles, cultura i oci. Canturri explica que “era la primera web d’Andorra que recollia tanta informació sobre el Principat” i afegeix que “teníem una persona contractada a temps complet que es dedicava a actualitzar la web, aleshores ho havia de fer consultant diaris en paper, a través de la cartellera del cinema i fent trucades”.

La idea de la pàgina web va començar a germinar-se el 1995 a la Cambra de Comerç i en els seus inicis es gestionava amb el programa PIRS, tot i que va començar a prendre cos arran de visites i consultes a serveis similars arreu del món. El dia 22 de febrer d’aquell any començava a funcionar en període de proves i s’esperava que en la segona etapa d’actualització de la web s’incorporés la resta d’empreses privades, tant del sector de la comunicació com del comerç i preveien unir una galeria comercial virtual per als clients que volguessin fer compres directament des de la xarxa. Canturri assegura que “la pàgina web que oferíem va ser una proposta molt innovadora, podies tenir a tot Andorra en un sol clic”.

Des de la Cambra de Comerç es requeria que per utilitzar l’ampliació de la segona fase, els implicats dels comerços, establiments o propietaris havien de mantenir les dades actualitzades. L’espai es mantenia gratuït durant el primer any, a partir del segon s’havia de contribuir econòmicament amb unes tarifes establertes per cobrir costos, i es deixava clar que en cap cas hi hauria despeses per als clients. La pàgina web va tenir bona rebuda al Principat, aquell 1999 es va omplir el Centre de Congressos d’Andorra la Vella per la presentació i la gent durant anys va utilitzar la plataforma. Canturri explica que “degut a la informatització de les empreses amb els anys i que tothom tenia la seva pròpia web, Andorra online va quedar apartada, costava mantenir-la en funcionament i actualitzada i al final es va deixar”.

Cartell publicitari de l'Andorra online.

tracking