Televisió

Major transparència

Netflix publica per primera vegada les dades d’audiència de tot el seu catàleg. La sèrie més vista és ‘The Night Agent’, amb 812 milions d’hores de visionament.

Major transparència

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Netflix publicarà des d’aquesta setmana, i amb periodicitat semestral, l’informe What We Watched: A Netflix Engagement Report, un estudi “exhaustiu” sobre el que els usuaris han vist a la plataforma durant els sis mesos anteriors. Així ho va donar a conèixer la matinada d’ahir (hora d’Andorra) el codirector executiu de la companyia, Ted Sarandos, i la vicepresidenta d’estratègia i anàlisi, Lauren Smith, durant una conferència de premsa virtual.

El document presenta 18.000 títols a tot el món, el 99% del seu catàleg, i inclou el nombre d’hores vistes de cada producció entre gener i juny del 2023, amb informació sobre la data d’estrena i si està disponible en l’àmbit mundial.

La sèrie que lidera la llista de l’informe és The Night Agent, protagonitzada per Peter Sutherland i Rose Larkin, amb 812 milions d’hores d’audiència; seguida de la segona temporada de Ginny & Georgia, amb 661 milions d’hores; mentre que la sèrie sud-coreana The Glory ocupa el tercer lloc, amb 622 milions d’hores.

Sarandos va explicar durant la trobada amb la premsa que el document busca continuar amb el procés de transparència que l’empresa ha endegat en els últims anys, per mostrar informació útil per als creadors i dissipar l’ambient de desconfiança als productors i creatius entorn de l’èxit de les ficcions.

Els sindicats d’actors i guionistes de Hollywood han protagonitzat aquest any dues vagues històriques contra els grans estudis i plataformes de streaming. Entre les seves peticions hi havia la transparència de dades per part de les plataformes, per assegurar un pagament més just dels drets residuals, les quantitats addicionals que els serveis han d’abonar als creadors per l’ús dels seus continguts.

Si bé Netflix ha estat una de les plataformes que més informació brinda sobre els seus continguts amb les llistes setmanals sobre les produccions més vistes, Sarandos va negar que el conflicte amb els gremis hagi motivat la publicació de totes aquestes dades. “La conseqüència no desitjada d’una possible falta de transparència és que sempre es crea aquest tipus de desconfiança. Probablement, tota aquesta informació representa molt més que el que necessiten, però fer-la pública crea un entorn millor per a tothom”, va dir l’executiu.

tracking