Televisió
Amazon, amb anuncis
La plataforma segueix els passos d’altres serveis audiovisuals i incorporarà publicitat a partir del 29 de gener. La mesura s’aplicarà inicialment només als EUA
Netflix va obrir un nou camí en l’àmbit de l’streaming audiovisual amb la introducció de plans de subscripció amb anuncis. Amb aquest precedent, només era qüestió de temps que la resta de plataformes repetissin la jugada, decantant-se igualment per l’opció d’introduir pauses publicitàries en els paquets d’abonament més econòmics.
Ara ha tocat el torn a Amazon Prime Video, que seguint aquesta estratègia, ha anunciat, mitjançant un correu electrònic, la inclusió d’anuncis en el seu servei de streaming a partir del 29 de gener. Com passa en la resta de serveis, aquestes interrupcions podran ser eliminades pels usuaris si abonen un extra mensual. La mesura s’aplicarà, de moment, només als Estats Units.
Aquesta estratègia marca un retorn als formats tradicionals de televisió, on els anuncis han estat sempre un element constant, tot i que Amazon afirma que el seu enfocament serà amb una quantitat limitada de publicitat. El cost addicional per eliminar els anuncis serà de 2,99 dòlars mensuals per als subscriptors d’Amazon Prime, i de 9 dòlars per als usuaris exclusius de Prime Video.
Ara com ara només han rebut el correu els clients dels EUA, tot i que, segons diversos mitjans, les noves tarifes podrien estendre’s a més països al llarg del 2024. Amazon ha aclarit que hi haurà quatre minuts d’anuncis per cada hora d’emissió, ja que busca ser la plataforma amb la menor quantitat de publicitat en streaming.
L’empresa argumenta que la introducció d’anuncis i el càrrec extra per a eliminar-los és necessària per continuar invertint en contingut de qualitat. A Andorra, Prime Video costa 4,99 euros al mes o 49,99 euros a l’any, un preu significativament més barat que als EUA, on costa 14,99 dòlars al mes o 139 dòlars anuals.