Televisió

Canvis a Netflix

La plataforma modificarà el sistema de recomanacions, eliminant el percentatge de coincidència i adoptant etiquetes per ajudar els subscriptors a trobar contingut afí.

Canvis a Netflix

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Netflix està preparant canvis en el sistema per recomanar sèries i pel·lícules als seus subscriptors, i aviat eliminarà una de les seves funcionalitats. En aquest sentit, la plataforma de streaming prescindirà del percentatge de coincidència, una eina que ajudava a predir si un títol agradaria a un usuari en funció del seu historial de visualització.

Així ho ha revelat el portal especialitzat IndieWire, que afirma que ara Netflix apostarà pels tags o etiquetes, paraules o frases de moda que es mostraran a la part inferior de la finestra emergent. Segons The New York Times, la classificació de continguts per tags és una de les prioritats per a Netflix, que té una trentena d’empleats dedicats únicament a aquesta tasca.

“Imagina’t revistes que no tenen portada i només tenen fotografies. Els tags marquen molt la diferència, com un gran titular de portada, en la decisió instantània que pren el client després de pensar ‘això és per a mi’”, va explicar Allan Donald, director de producte de Netflix, al rotatiu novaiorquès. Per la seva banda, la directora de productes de Netflix, Eunice Kim, va declarar al mateix diari que, si l’usuari no reprodueix el contingut en uns 53 segons, les possibilitats de veure alguna cosa disminueixen “precipitadament”.

Hi ha més de 3.000 etiquetes per classificar contingut a Netflix. Segons The New York Times, les més utilitzades són “romàntic”, “emocionant” i “suspens”.

El servei de streaming ja ha modificat en diverses ocasions l’algorisme, així com el mètode de recomanacions. Anteriorment, la plataforma va disposar d’un sistema de puntuació de 5 estrelles, que va ser reemplaçat per la puntuació de polze cap amunt o polze cap avall. El percentatge de coincidència que ara serà eliminat també es va afegir per substituir la funció “sorprèn-me”, que oferia a l’usuari un títol aleatori basat en el seu algorisme personal.

tracking