Televisió
Batalla pels anuncis
Amazon Prime Video s’enfronta a una demanda col·lectiva als Estats Units per la implementació del pla amb publicitat. Els usuaris es consideren enganyats.
La plataforma Amazon Prime Video començarà a mostrar anuncis en els pròxims mesos tret que els clients paguin un extra per evitar aquestes interrupcions. Seguint els passos d’altres plataformes de vídeo sota demanda, el gegant de l’entreteniment ha volgut monetitzar el seu catàleg per aquesta via, però un grup d’usuaris ja ha reaccionat amb una acció legal que pot complicar aquests plans.
L’estratègia d’Amazon suposa un retorn als formats tradicionals de televisió, on els anuncis han estat sempre un element constant malgrat que el servei s’ha defensat al·legant que les intencions, la constància i la cadència dels espots serà molt diferent. Als Estats Units, el cost addicional per eliminar els anuncis a la plataforma és de 2,99 dòlars mensuals per als subscriptors de Prime, i nou dòlars per als usuaris exclusius de Prime Video, unes tarifes que encara estan pendents d’aplicar-se als territoris europeus. El que sí que sabem és que Amazon ha aclarit que els anuncis tindran una durada molt reduïda, amb només quatre minuts per cada hora. En tot cas, això suposa, des del punt de vista d’alguns clients, un engany.
Malgrat que Disney+ o Netflix ja tenen plans amb anuncis en les seves subscripcions, ha estat Amazon qui ha rebut una demanda col·lectiva sobre aquest tema pel que els usuaris consideren una publicitat enganyosa. L’argument d’aquest grup de subscriptors és que, durant anys, Prime Video s’ha promocionat com una plataforma “lliure d’anuncis”. Segons ells, aquest nou pla va en contra d’aquest enfocament amb el qual han venut el servei durant anys.
Tot i que pugui semblar exagerat, la veritat és que la legislació dels Estats Units és molt delicada sobre aquest tema. En aquest sentit, la demanda podria tenir recorregut i generar un marc legal amb el qual altres plataformes podrien tenir complicacions de cara al futur.