“Durant anys amb l’esquí n’hi ha hagut prou. Ara ja no”

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Novena edició d’un congrés que se celebra des del 1998. Què hi ha per dir que encara no s’hagi dit?No ho sé. Ara per ara continua sent important parlar sobre com podem diversificar el producte turístic a les destinacions de muntanya. També quin paper hi juga el màrqueting ja que la relació amb el client canviarà en els propers dos anys. L’arribada de nous mercats com el xinès, com especialitzar-se...

El congrés d’enguany se centra en els esports i l’aventura. Per què?En diferents sessions parlarem de la influència que l’esport i el turisme d’aventura poden tenir en les destinacions de muntanya. Però pensa que esports i aventura són dos termes molt amplis. Esport pot voler dir anar a esquiar o fer senderisme però també acollir esdeveniments esportius d’alt nivell. Igualment, no hi ha una definició clara del que és l’aventura.

El que es debat en aquest congrés té impacte arreu del món?Sí, en certa manera sí. La cooperació amb l’Organització Mundial del Turisme sens dubte farà que els resultats siguin reconeguts per destinacions de muntanya de tot el món.

I la repercussió és també per al país que acull el congrés, suposo.És clar. És molt intel·ligent per part d’Andorra acollir aquest congrés perquè transporta el missatge arreu del món que és una destinació de muntanya.

Per què Andorra és un bon lloc per celebrar la cimera?Moltes destinacions de muntanya podrien acollir congressos així. Però per al Govern d’Andorra té sentit fer-lo aquí perquè quin país del món té més percentatge de muntanya que Andorra? Crec que cap.

Quines oportunitats ofereix Andorra que altres països no tenen?És una destinació de muntanya molt coneguda a Europa on anar de vacances a esquiar...

Només a Europa?És una bona pregunta. Almenys a Europa que jo sàpiga. Fora és difícil perquè necessites un esforç de promoció molt gran. La gent sap que pot venir a esquiar aquí però el que potser no sap és que també val la pena visitar Andorra més enllà de la temporada d’esquí.

Desestacionalitzar, el gran objectiu. Com aconseguir-ho?Un dels temes més importants en els propers 10 o 15 anys serà pensar què es pot fer fora de la temporada alta. S’ha de tenir una estratègia clara. Quins productes turístics es poden desenvolupar i promocionar amb èxit. Un bon exemple és la bicicleta de muntanya, les activitats familiars, les excursions...

El turisme de muntanya ha d’anar cap aquí?Sense cap mena de dubte. Durant molts anys amb oferir coses només als esquiadors n’hi havia prou. Ara ja no és suficient. Hi ha molta més gent allà fora que no esquia i l’hem de portar a la muntanya.

Andorra va pel bon camí a l’hora d’ampliar l’oferta en el sentit que comenta?Tothom ho intenta. Andorra té l’avantatge que el producte que té és molt clar: la muntanya. Només us heu de concentrar en el desenvolupament del turisme de muntanya en tots els aspectes possibles. Altres països ho tenen més difícil perquè tenen altres tipus de turisme per desenvolupar.

Què es podria millorar?Necessitaria conèixer més Andorra. Va pel bon camí com d’altres països però el cert és que el desenvolupament turístic necessita molt de temps. És un procés de cinc a deu anys.

Per cert, no hi ha cap sessió al congrés dedicada al canvi climàtic.Perquè és un efecte. No és res que hagi canviat dramàticament en els darrers dos anys.

tracking