“No es renega del client que ha fet d’Andorra un destí d’èxit”

48862.jpg

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L’augment d’Inúu és el gran repte?Era una gran preocupació fa dos anys, va costar el primer any però ara tots tenim molta tranquil·litat respecte a l’acceptació del producte. El primer any eren 10.000 clients, el 2014, 30.000, i el 2015 hem pujat a 50.000, que és una taxa de creixement molt bona i una línia d’ascens.

Quina diferència hi ha entre el client de Caldea i el d’Inúu?Caldea ofereix una experiència termal i lúdica, de bany amb un entorn espectacular de fonts i llums, i més adreçada a client familiar amb nens petits o grups de joves. Inúu es tracta d’una experiència de benestar integral amb un ventall de serveis molt divers, productes amb l’aigua termal però molts tractaments de bellesa i benestar, restauració de cuina saludable, més dirigida a parelles més madures i client adult que busca més relaxació i més tranquil·litat.

Menys massiva?En els dos centres volem fixar un màxim d’aforament que garanteixi el confort del client. Durant els dies claus de ponts i alguns dissabtes hem de tancar perquè omplim el centre, és una de les dificultats operatives que és un centre indoor, que té una capacitat màxima. Els dies més forts s’arriba a 3.000 visites a tot el centre durant el dia amb la rotació de clients.

Inúu té un client més de luxe?El preu de l’entrada és superior al de Caldea però pretenem que sigui un producte assequible a la gran majoria de públic, no volem l’etiqueta de producte súper de luxe, elitista que no està a l’abast de la gent, i més de 50.000 persones ja hi han estat.

Ara arriben mesos poc turistícs, caldria alguna acció que generés més moviments?Comparteixo el producte del Cirque que allarga la temporada alta d’estiu, fent accions al maig o al juny crec que es perdria aquesta força però així s’allarga la temporada i s’aconsegueix que siguin millors els números, i hem vist els dos últims anys que al juliol hem millorat la freqüentació de forma substancial.

Els arriba l’efecte del Cirque du Soleil?Sí, cada any paquetitzem ofertes amb les entrades i cada any anem pujant les entrades que comprem perquè és un producte que agrada. Aquest any tornarem a ser col·laboradors perquè considerem que és una acció beneficiosa.

Hi ha moltes crítiques perquè el Cirque du Soleil representa una inversió elevada.En el cas de Caldea és una acció que veiem en els comptes d’explotació i en la freqüentació és una millora important i compartim que és interessant.

Creu que s’han d’anar a buscar nous mercats o mantenir la fidelitat dels que ja són clients?Ha de ser una acció paral·lela, s’han de treballar per mantenir la fidelitat dels clients i tractar que la seva visita sigui satisfactòria i repeteixi en diferents èpoques, i d’altra banda penso que no és bo tenir una dependència tan alta només d’un mercat i els esforços per obrir nous mercats són necessaris per tenir certa seguretat de diversificació. S’han d’investigar alternatives i treballar-les com el rus. Quan vaig venir de fora va ser una sorpresa que vinguessin russos a Andor­ra, ara hi ha un moment de crisi en aquest mercat i aquest any s’ha mantingut la davallada, però són experiències que s’han de repetir.

Recentment un estudi sobre el comerç revela que hi ha mancances en l’atenció a l’usuari al país, ho constaten?No m’agradaria ser gaire crític però estem en un món que cada vegada és més competitiu, i si Andorra com a destinació vol mantenir-se en el temps ha de millorar en tots els aspectes i estic segur que aquest és un dels aspectes essencials, el contacte que tenen els visitants amb les persones que treballen al sector turístic i comercial. Estic convençut que és un tema fonamental treballar perquè els protocols d’atenció al client siguin els millors, és un tema bàsic i important.

Li arriba aquest retorn de gent que no estigui a gust amb el tracte que ha rebut a Andorra?No constato aquest disgust de gent que no se senti ben tractada. A Caldea, per exemple, en èpoques com aquestes aprofitem per formar el personal en cadascuna de les seccions de l’empresa però també en pautes d’atenció al client.

Considera que Andorra està preparada per atendre clients de més poder adquisitiu?Crec que per aconseguir clients de poder adquisitiu més alt sí que s’han d’aconseguir algunes millores, hi hauria d’haver més establiments hotelers de luxe i firmes comercials de primer nivell que serien coses que farien la destinació més atractiva.

Comparteix la visió de la UH que Andorra és una destinació de ‘low cost’?No batejaria Andorra com destinació low cost. És una destinació turística que té milions de visites cada any i tipologies de clients molt diverses, i la majoria és la gran classe mitjana espanyola.

No creu que de vegades es busca massa el preu i per això hi ha tants clients i d’aquí ve el problema?No, no estic al corrent dels preus dels hotels durant totes les temporades, però no penso que la tipologia de negoci sigui de low cost. És una destinació molt diversa amb diferents tipologies de clients i també operadors de totes les tipologies, però no crec que tots els negocis hotelers, de comerç i la resta d’operadors siguin low cost.

És aquest el segment que s’ha de treballar o s’ha d’evolucionar a buscar un altre client?És un discurs que escolto des que sóc al país, aquesta evolució, però, penso que hauria de ser molt progressiva i no s’ha de renegar del client que ha fet d’Andorra una destinació turística tan important com ho és avui en dia i penso que hem de millorar la qualitat i l’atenció al client. Hem d’evolucionar però no hem de renegar del gran mercat que ha fet d’Andorra el que és, que és la gran classe mitjana espanyola, la que majoritàriament ha fet que la destinació sigui d’èxit.

Caldea és un edifici emblemàtic i està en marxa el projecte per a un altre, The Cloud, que rep moltes crítiques, com ho veu?No conec el projecte The Cloud però crec que s’ha d’arriscar i ser valent, i Caldea era un projecte que va rebre moltes crítiques i molta gent no hi creia i es va arriscar, i avui en dia és una realitat i un dels puntals turístics del país. Aquests tipus de projectes sempre tenen un risc però s’han de tirar endavant amb valentia i confiança, que si es fan bé les coses i són projectes atractius al final la gent ho aprecia. Un edifici amb una arquitectura espectacular estic segur que millorarà el panorama.

tracking