Josep Marticella

“Les dues societats de Vallnord volem tenir personalitat pròpia”

“Les dues societats de Vallnord volem tenir personalitat pròpia”Xavier Pujol

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El director general d’EMAP destaca que ja han començat a vendre forfets de bike&esquí del 2017 per als dos dominis de Vallnord i estan aconseguint els primers ingressos per a la temporada, que preveuen que es pugui estrenar amb novetats amb petites inversions el 2 de desembre, en declaracions a COPE Andorra-AD Ràdio.

Vallnord Pal-Arinsal ha tancat una temporada bona amb un creixement del 5%, quin és el camí que ha de seguir, quin sostre pot tenir?

El sostre ens el posaran els ginys mecànics perquè no volem arribar a col·lapsar, estem molt lluny d’aquesta situació i tant de bo haguem de gestionar aquest tipus de problemes, però el que vam decidir fa temps és posar el client al centre de l’estació i a partir d’aquí hem fet una aposta per la qualitat i tenim apuntats creixements i previsions, però han de ser la conseqüència, no és una obsessió. L’obsessió és aconseguir un resultat positiu perquè no pot ser d’una altra manera i és el que ens marca la capacitat inversora i el que farà que puguem desenvolupar nous productes i aquesta és la voluntat. Hem d’anar a un creixement sostenible perquè no serveix de res fer un any molt bo i el següent no fer res.

Els beneficis han pujat, quines inversions els permeten afrontar per a la temporada vinent?

Estem acabant de definir el pla d’inversions. Grans coses no n’hi haurà perquè a l’endeutament no s’hi arriba de forma gratuïta, sinó perquè es van fer inversions importants i en equipaments estem molt bé. Segurament hi ha colls d’ampolla i situacions que s’han de millorar però l’objectiu per a l’any vinent és créixer en serveis, en activitats, en inversions que tinguin un retorn ràpid i visible per al client, que el puguem seguir sorprenent. Per a aquest estiu tenim novetats, parc de cordes per als infants, jocs de fusta nous, kàrtings elèctrics, i volem refer la pista de múixing d’estiu, per a trineus amb rodes.

Té alguna urgència d’inversió Pal-Arinsal?

Hi ha punts de millora i un dels que estem treballant és la neu artificial, i ho hem vist aquest hivern. L’any passat vam fer una inversió a la zona del coll de la Botella que és una pista estratègica de connexió dels dos sectors i ha fet que hagi estat oberta sempre al 100% i per a l’any que ve estem acabant de tancar pressupostos per fer millores en neu artificial. Urgències no en tenim cap però sí ganes de millorar els serveis i avui en dia no ens plantegem grans inversions.

L’any vinent les dues societats de Vallnord se separen comercialment, com afectarà?

Aquí s’hi arriba de forma consensuada i hem vist que aquest any que hem fet tarifes diferenciades ens ha anat millor als dos. També hem vist que cada societat és complementària i té la seva identitat i això és el que ens ha permès prendre la decisió. Vallnord és una marca molt potent i tenim un forfet de temporada que ens uneix, una central de reserves que ens uneix, un llibre d’estil que hem de respectar i una qualitat compartida, però a partir d’aquí hem vist que les societats volem tenir personalitat pròpia, que es complementen i nosaltres particularment el producte de bike&esqui el volem potenciar i treballar i és un producte diferent al d’Arcalís, però que suma dins de Vallnord.

Què desenvoluparà més Pal-Arinsal que fins ara hagués deixat una mica?

La comercialització, els nostres comercials vendran el nostre producte i això també com a director general em dóna més tranquil·litat, tinc clar a què es dediquen, no es dispersen, estan més vinculats a l’estació, a l’estratègia i més propers a la filosofia que hem engegat. Després d’uns anys de Vallnord hem vist quines són les forces i les debilitats i hem decidit actuar.

Aniran a buscar mercats nous?

De moment tenim feina a consolidar els que tenim i penso que val la pena perquè és un sector amb molta competència. En l’espanyol i el català, que és el més proper i el més potent, hem de seguir fent esforços. Amb el francès, que ha generat molta satisfacció aquest hivern i tenim clar que quan ve torna, i el mercat britànic, que aquest any ha tornat a venir amb la insistència que hem tingut els dos darrers anys de la mà dels hotelers perquè per a Arinsal és molt estratègic, hem tingut sorpreses. Ha estat residual però hem tingut xinesos, polonesos, russos i d’altres, però volem consolidar el que tenim i fidelitzar-lo. Paral·lelament també treballem molt amb els infants, que són els esquiadors del futur, i és una de les tasques que fem.

Com s’ha comportat el mercat anglès i què esperen per a l’any vinent?

Ha crescut un 12% a Pal-Arinsal i l’any que ve volem que segueixi aquesta mateixa línia. Ha crescut perquè hem estat capaços d’entendre quines són les seves demandes, de generar activitats de tarda per a ells i coordinades amb ells i els tour operators. Totes les setmanes hem fet baixades de torxes, pistes de trineus nocturnes i activitats vàries sobretot a Arinsal que han tingut molta rebuda. Per a l’any que ve també hi ha novetats, ens han demanat que generéssim activitats d’explicar què és una estació d’esquí, i aquest any hem fet proves pilot en les quals els hem ensenyat què era una Ratrac, com funcionava, i hem tingut molt bon retorn i moltes escoles hi estan interessades.

Tenen molt client repetidor d’hivern i d’estiu?

Cada cop més, però l’estiu representa un 6-7% de la nostra facturació i l’hivern pesa un 93%. S’han d’acabar de tancar aquestes dades perquè hem tingut els Mundials i això ha generat uns volums que poden distorsionar aquest percentatge. Busquem fidelitzar i sobretot amb el client del país, busquem ser un destí recurrent tant d’estiu com d’hivern i costa perquè l’esquí s’ha popularitzat moltíssim, però a l’estiu tenim molta competència amb d’altres coses.

Com es presenta la temporada d’estiu, no funciona tant per grups i ‘tour operators’?

Està canviant i comencen a venir, comencem a tenir reserves d’alguna escola que vol venir a fer el pack debutant de bicicleta. Hem tingut la Copa Catalana que l’any passat van ser més de 100 participants i aquest any hem arribat a 325, i aquí hi ha l’efecte mundial perquè poder fer una prova per la pista del Mundial fa que sigui un aparador i la gent vol fer-la. Penso que és un negoci molt diferent al de l’hivern, la touroperació no és tan potent, però està evolucionant i tenim reserves.

D’on prové aquest client?

D’Espanya i també tenim reserves de britànics i alguna sorpresa positiva perquè fins ara anaven a fer bicicleta als Alps i aquest any comencen a venir a casa nostra. Ja havien vingut de forma residual i aquest any de forma més important, i estem notant molta activitat del mercat francès.

Hi ha novetats per a l’estiu?

Els nens del país que tinguin el forfet escolar els lliurarem gratuïtament el d’estiu perquè puguin venir al domini de forma gratuïta i que vegin tot el que tenim muntat fins al 12 d’octubre. Es presenta un bon estiu si el temps acompanya.

tracking