Miguel Pedregal

“Amb la marca Caldea no has d'explicar on està el casino”

Insisteix en els avantatges del termolúdic per acollir el centre de joc, pel nombre de clients, l’edifici emblemàtic i la ubicació, i remarca que desestacionalitzaria el turisme

“Amb la marca Caldea no has d'explicar on està el casino”Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El termolúdic es prepara per a un estiu amb perspectives de bona freqüentació, amb dies amb més de 3.000 visitants davant dels 300 d’un dia feiner del juny, després de la millora de la xifra de negoci a l’hivern, segons comenta a COPE Andorra-AD Ràdio.

Caldea ve d’una temporada d’hivern molt bona.

El començament va ser una mica lent perquè les primeres nevades van trigar a caure, però a partir del gener vam tenir un increment de clients molt fort, els mesos de gener, febrer i fins a la segona setmana de març van ser magnífics. El balanç total ha estat satisfactori, amb un creixement del 5% respecte a la temporada anterior, que ja havia estat bastant bona.

Inúu i Likids com han funcionat?

Inúu ha multiplicat per sis les visites del primer any, que van ser 10.000 entrades, i al quart són 60.000. És una progressió súper positiva, i ara si pensem que estem en la xifra que ha de marcar la velocitat de creuer d’Inúu, 60.000 és una xifra satisfactòria i la que des del punt de vista operatiu pot assumir el centre. Likids es va obrir l’agost de l’any anterior i des de llavors estarem a prop de les 10.000 visites de nens. També és una xifra satisfactòria, pensem que d’aquí a 2-3 anys haurem d’estar al voltant de 20.000-25.000 nens cada any a Likids. L’acceptació ha estat bona i és un producte que pensàvem que era una necessitat per part del centre.

Funciona al ritme esperat?

Inclús més fort de les expectatives que teníem. És un espai que només s’obre en vacances escolars o caps de setmana, i cada cap de setmana està sent positiu i penso que els mesos de juliol i agost seran els de consolidació.

Han notat que els clients gasten més?

Per una banda tenim l’increment de la facturació, que ve donat per l’increment del nombre de clients, i per una altra els tiquets mitjans de les entrades i dels serveis complementaris també van millorant de mica en mica cada any. Després d’uns anys de crisi molt forta que la gent tenia molt poca predisposició a fer despesa extra a part de les entrades, aquesta sensació es va relaxant i cada vegada hi ha més predisposició per consumir i menys por a l’hora de gastar.

Com evolucionen els números del 2017?

Seguim en una bona progressió, millorant respecte a l’any anterior pels resultats de la temporada de neu, però només hem passat un quadrimestre de l’any. La part que hem passat ha estat millor que l’anterior i tenim l’expectativa que el resultat net serà positiu i el flux de caixa inclús més important que el de l’any anterior, que va ser de 3 milions d’euros.

Quina previsió han calculat?

Ens agradaria mantenir el 5% d’increment que hem fet durant l’hivern, però cada vegada és més difícil perquè anem competint amb anys més bons i les millores cada vegada són més difícils.

El Cirque du Soleil sempre ha impulsat l’activitat a Caldea, també aquest any?

El Cirque ha estat una operació sempre positiva, paquetitzem les entrades amb el Cirque i cada any hem vist creixements exponencials al juliol i l’expectativa per a aquest any és clarament positiva també i l’agost també ha de ser molt positiu.

Agost és un mes que turísticament funciona sol?

És el mes més fort de tot l’any, la temporada d’hivern és més llarga però és un mes de molta activitat, amb uns 45.000 clients, i el que té de bo és que les visites es reparteixen durant tot el mes i no hi ha puntes gaire importants el cap de setmana.

Govern preveu que aquest sigui l’últim estiu amb el Cirque du Soleil, cal un altre esdeveniment per no perdre l’impuls que s’ha guanyat?

Per a nosaltres ha estat una operació positiva, i potser que la fórmula del Cirque ja està amortitzada i seria positiu substituir aquest espectacle per un altre però amb unes mateixes característiques, perquè sigui per a tots els públics, familiar. Penso que hi pot haver alternatives diferents de continuar aquesta acció comercial però canviant el contingut. Al final perd l’empenta inicial i si es renova l’espectacle o la companyia que ho fa segur que serà un revulsiu.

Caldea té el gran repte ara d’acollir el casino amb sis empreses interessades per fer-ho a les instal·lacions d’Inúu?

En tres anys i mig han vingut vàries empreses internacionals de prestigi per analitzar la potencialitat de Caldea per acollir el casino. Sempre tenen una estructura semblant, que és un operador internacional que s’associaria amb empresaris del país, i els inputs que hem tingut sempre per part d’aquesta gent han estat molt positius en el sentit que el local s’adequa per la mida i que l’associació amb la marca Caldea és molt interessant perquè no has d’explicar al client on està el casino, perquè ja tenim un trànsit de 400.000 persones a l’any. A més d’altres avantatges, com són la centralitat i els aparcaments. Tenim moltes expectatives i per a Caldea és molt interessant per l’ingrés que suposa el lloguer i perquè pensem que podem explotar moltes sinergies amb l’activitat del casino i contribuir a la famosa desestacionalització del sector turístic, perquè fora de les temporades altes crec que la possibilitat de combinar casino i Caldea és atractiva per fer pujar gent dels mercats de proximitat cap a Andorra.

The Cloud ha quedat descartat perquè s’hi ubiqui, però el comú d’Andorra la Vella ha treballat amb força perquè es faci al Centre de Congressos.

No vull parlar dels altres, parlo de Caldea i penso que és la més avantatjosa. Crec que és la millor ubicació: el reconeixement per part dels turistes de Caldea està clar; l’edifici emblemàtic; aparcaments; al costat del riu, que dona peu a fer una entrada espectacular; i penso –sense el bar­ret de director de Caldea– que la ubicació és la idònia. És central però no al centre de la ciutat.

Què li sembla que un projecte d’èxit com Grandvalira es pugui trencar?

Espero que la sangre no llegue al río. Com a resident a Andorra sempre m’he sentit molt orgullós del que representa Grandvalira. És una estació de referència, un exemple, ha fet les coses súper bé, està tenint cada vegada un posicionament més fort i seria una pena per a tot el país que es trenqués. Estic segur que trencada Grandvalira tots perdem.

Cal un esforç des de les administracions i dels actors turístics perquè Grandvalira ha posat Andorra al món?

Sens dubte que tothom que pugui arrimar el hombro perquè aquest projecte no es trenqui ho ha de fer. Penso que seria realment una dificultat molt important per a tot el país. Es perdria la marca, hi hauria molta divisió, es perdrien sinergies, segur que faria perdre nombre d’esquiadors, estic segur que les conseqüències d’un trencament de l’estació podrien ser bastant dures per al sector. No sabem el dia a dia de la societat, però s’haurien de superar les diferències per mantenir el projecte, que és de país però estic segur que per als accionistes també és un projecte d’interès perquè ha anat creixent i funcionant millor.

tracking