David Hidalgo

“Si es percep el trencament vol dir que fem malament la feina”

El director general d’Ensisa reflexiona sobre el futur de soldeu-El tarter després Del trencament de granDvalira i assegura que l’esquiador encara no notarà els canvis

“Si es percep el trencament vol dir que fem malament la feina”Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

David Hidalgo és el nou director general de Grandvalira-Ensisa des de fa tot just dos mesos. En un moment amb molts interrogants oberts en què Ensisa i Saetde han posat en marxa el procés de separació de Grandvalira, Hidalgo diu que afronta el futur com “un repte” que ha de mantenir Soldeu-el Tarter al cap de llança de “la innovació” de l’esquí al Pirineu.

Amb la dissolució de Nevasa en marxa, afronta un repte més difícil com a director?

No, tampoc li donaria més rellevància. Al final, totes les empreses tenen alts i baixos. Més que res és la incertesa de veure com acabarà tot. El que realment importa és que l’empresa mantingui la seva línia.

Quins són els primers passos del procés de dissolució?

Hem creat una comissió a tres bandes, entre Nevasa, la societat que gestiona el parc comercial i de màrqueting, Ensisa i Saetde. Es tracta de donar prioritat als temes, acordar-los i traspassar-los al consell d’administració perquè prengui les decisions que es recomanen. S’ha aprovat un pressupost [un 20%] inferior al de la temporada passada, suficient per assolir les xifres de mercat que s’han fixat com a objectiu, però que elimina la despesa de construcció de marca.

Per tant, aquest hivern hi haurà menys inversió de marca.

Sí, però és lògic. Hi ha una despesa que fas per construir marca i una altra per generar vendes. En la primera no té sentit posar-hi recursos si d’aquí a dos anys la marca no té les mateixes característiques que té ara o s’acorda que desaparegui.

Ensisa està disposada a comprar la marca Grandvalira?

No és el moment de plantejar-ho. Aquesta serà una discussió que vindrà més endavant. La marca té valor perquè té el domini més gran dels Pirineus dar­rere. Però quin valor té si aquest domini no hi és? Seria com comprar Coca-Cola després que hagués deixat de

fabricar la seva beguda.

Què passarà amb els treballadors de Nevasa el 2019?

Hi ha dos anys de transició. Aquestes 37 persones, majoritàriament de màrqueting i comunicació, passaran a una empresa o l’altra. Si han fet bé la seva feina amb Grandvalira la faran ja sigui amb Saetde o Ensisa.

És difícil la relació amb Saetde en ple trencament?

No és mai còmoda. Quan tens problemes amb un soci no és còmode. Però la comissió que s’ha creat, s’ha creat precisament per això, perquè les tensions no afectin el dia a dia. És important que el client no en surti perjudicat. Sense Saetde, sense Ensisa, l’esquí existirà. Però és que sense el client no existirà ni una ni l’altra.

Es mantindrà el forfet conjunt després dels dos anys?

Fins al maig del 2019 es manté perquè així s’estableix en el conveni. Quan va fer-se l’acord de Grandvalira, ja va establir-se l’acord de dos anys. Després, són dues parts les que s’han de posar d’acord.

Però la voluntat d’Ensisa és mantenir-lo?

Nosaltres hem defensat Grandvalira des del primer dia, però no és que només ho hagi defensat Ensisa, crec que Saetde està d’acord que el concepte de domini esquiable és un bé. Com es pot fer? Caldrà veure-ho. No tenir un forfet conjunt va en contra de la tendència del mercat de l’esquí mundial. Seria bastant difícil d’imaginar.

Soldeu-el Tarter marcarà perfil propi a partir d’ara?

Cada societat evidentment es prepararà.

Pas de la Casa-Grau Roig ha impulsat un web i perfils a les xarxes socials amb què es comença a dibuixar un perfil propi. Què en pensa?

No, no ha creat un web. No es tracta de res nou. És una web que va crear-se l’any 2016, fa un any i mig que existeix.

L’esquiador que vingui aquest hivern a Grandvalira, en què notarà el trencament?

No el notarà. Precisament el que cal aconseguir és això, que el client no en surti perjudicat. Aquest any continua el forfet conjunt i la central de reserves. Les societats continuaran treballant per oferir el millor servei. Si el client ho percebés vol dir que hem fet malament la feina.

I si sorgeixen tensions?

Precisament la comissió a tres que s’ha creat és amb el propòsit de prolongar una relació que fins ara era constructiva. Que sigui tot un procés de mutu acord.

Viladomat ha portat a la Batllia la plataforma de Soldeu.

Prefereixo no parlar de la plataforma. El 2019 tenim un esdeveniment que és per a tot Andorra. I és una responsabilitat que la imatge del país que es doni sigui al màxim nivell. Ens queden dos anys per endavant. La nostra voluntat és fer un paper molt bo per poder repetir al calendari internacional de competicions.

Es mostren convençuts que la participació a les finals del 2019 beneficiarà tot el país.

La iniciativa va ser de la Federació Andorrana en el seu moment. Fa 17 anys que soc aquí i he viscut tot el procés. Al calendari de Copa del Món hi ha bufetades per aconseguir ser-hi. Els forats són mínims perquè és impensable que estacions com Courchevel o Valdiser no hi siguin. Podem ser-hi cada tres o quatre anys.

Resoldran un problema d’aparcament molt important amb la infraestructura.

Sí, però és normal que hi hagi un benefici per a qui inverteixi. Ja hi ha demanades competicions per al 2021, 2022 i 2023.

Hi haurà presentació conjunta a Grandvalira aquest hivern?

Sí. Hi haurà presentació de Grandvalira. Els arguments de venda són conjunts.

Destacant més els noms dels sectors a partir d’ara?

La toponímia sempre hi ha estat, la gent segueix dient vaig a Pas o a Soldeu. Hi haurà una mica més d’interès a dir la marca, però això ja era el mateix. Perquè ja competíem per on passaven temps els esquiadors.

tracking