Olga Molné
“No sabem quin serà l'impacte d'unir el Carroi amb la Massana”
Manifesta que treballen conjuntament amb la taula de mobilitat per agilitzar el trànsit i considera que els pressupostos garantiran el nivell d’inversió per satisfer la població
Tres mesos després d’ocupar el càrrec de cònsol major, Molné explica que la corporació es manté en la mateixa línia que en les legislatures anteriors. Posa en relleu la bona sintonia que hi ha entre els pobles de la parròquia i els principals projectes que es volen dur a terme per millorar la qualitat de vida dels veïns i veïnes.
En quin punt es troba el vial de la Massana?
Després que l’esmena dels socialdemòcrates no prosperés, des del comú hem creat una comissió per tal d’agilitzar el trànsit durant les hores punta, ja que és l’únic moment en el qual es col·lapsa. Està formada per la cònsol menor, Eva Sansa, Josep Agell, Josep Maria Garrallà, Ricard Lacambra i Jaume Castells. I també treballem conjuntament amb la taula de mobilitat nacional.
El comú encara no ha aprovat el pressupost.
Bé, ja el tenim enllestit i l’aprovarem aquesta setmana. És un pressupost molt continuista que assegura un bon nivell d’inversió per millorar la qualitat de vida dels massanencs. Tanmateix, puc avançar que hi ha una partida destinada a la compra de preferents d’EMAP. Ara mateix queden 10,2 milions d’euros i els comptes preveuen una reducció d’1,4 milions en preferents, amb els quals quedaran 8,8 milions.
Quant a l’heliport nacional, heu rebut resposta de l’executiu sobre les localitzacions?
Encara està tot igual. Nosaltres vam posar a disposició dos terrenys, un a Beixalís i l’altre a la Caubella, i ara la pilota està en mans del Govern, que realitzarà els estudis pertinents per veure quina de les dues localitzacions és la més apropiada per instal·lar-hi l’heliport.
Aquests espais requeririen alguna reforma?
La veritat és que al de Beixalís faria falta una mica més d’inversió per la carretera, ja que actualment no hi arriben els serveis i no hi ha ni electricitat ni aigua, i si es fes l’heliport s’haurien de poder fer arribar. D’altra banda, la de la Caubella està en perfecte estat.
Tenen temporalitat per fer la consulta per la segona fase del telefèric de Carroi?
El que portàvem al programa electoral era que quan es parli de fer la segona fase del telefèric farem la consulta. No sabem quan serà, des del comú farem el referèndum popular per veure què en pensen els ciutadans, i si la població no hi està d’acord, nosaltres no tirarem el projecte endavant.
Si finalment es dugués a terme, podria comportar una reducció de turistes a la parròquia?
Encara no tenim informes al respecte. No sabem quin seria l’impacte de fer la unió entre el pic de Carroi i la Massana. Imagino que en el moment en què es comenci a parlar del projecte i a estudiar-lo, ja que ara està en un estat molt embrionari, els especialistes analitzaran tots els punts i les conseqüències que pugui tenir la infraestructura.
Quina relació té actualment el comú amb els quarts?
Molt bona. De fet tenim a l’agenda una reunió amb cadascun dels pobles de la parròquia per saber quines són les seves necessitats i neguits. Nosaltres mirarem què demanen i que creuen què es podria millorar i farem el que sigui possible.
Com es troba el projecte per unir amb voreres els diferents pobles amb la parròquia?
Ja estem començant a treballar en els convenis perquè les persones ens facin la cessió anticipada de vialitat i de les voreres i poder fer els convenis i començar la unió entre la Massana i Sispony. I en paral·lel també començarem a treballar amb la d’Erts i Arinsal, perquè forma part del pressupost participatiu de l’executiu.
S’ha formalitzat la nova junta d’EMAP.
Hem constituït el consell d’administració amb totes les persones polítiques i dos professionals, però encara falta tancar-lo amb dues persones complementàries. Busquem el perfil d’un financer, per tenir un referent en l’obertura de l’estació a capital privat, i la d’un empresari, perquè volem donar un caràcter més professional al consell.
En quin punt està la cerca d’un inversor privat?
A partir de la formació final del consell d’administració començarem a treballar en les diferents fórmules que tenim per poder fer entrar capital privat a l’estació, ja que no hi ha un únic model i primer hem d’estudiar els models i les propostes amb precisió. Quan haguem decidit quina és la millor opció publicarem un concurs nacional amb les condicions i s’hi podran presentar les persones que hi estiguin interessades.
Ha tingut algun efecte la fallida de Thomas Cook a l’estació Pal Arinsal?
Per les xifres que m’arriben des de l’estació aquest any ha anat millor. El sector anglès s’ha vist una mica tocat, però amb la incorporació d’altres sectors hem aconseguit que no ens afecti a la xifra final. També han vingut altres turoperadors que han suplert la fallida de Thomas Cook.