Juan Ramón Moreno

“Els clients de proximitat ens donaran vida aquest any”

El director del domini afirma que treballen en “una oferta màxima” per al client i remarca l’interès en propostes com els tests de covid als turistes, en la qual se segueix treballant

“Els clients de proximitat ens donaran vida aquest any”Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Fa poc més d’un parell de mesos que està al capdavant de Grandvalira. Ha aterrat en una temporada plena d’incerteses però és optimista i fins i tot augura una bona nevada ja al novembre. Grandvalira Resorts, la marca conjunta amb Ordino-Arcalís, ha anunciat aquesta setmana els protocols sanitaris, conscients de la rellevància que “l’experiència del client sigui absolutament tranquil·la, que marxin dient que aquí hem pensat en tot”.

El repte és complicat.

No és el que hauria somiat però és el que hi ha i s’ha de jugar la partida amb les cartes que ens han donat i el que farem és jugar-la de la millor manera possible. Crec que som afortunats perquè practiquem un esport a l’aire lliure, és molt més segur que en espais tancats, i això ja és un avantatge. I després per la marca i el producte que tenim, som els líders al sud d’Europa no només des del punt de vista del domini esquiable, també de serveis, d’instal·lacions, i amb una oferta de país que ho completa.

Com es planifica una temporada tan incerta?

És una temporada molt incerta perquè la gent pren decisions de darrera hora i depenent de com evoluciona la pandèmia. Però la gent té ganes d’esquiar, vam fer una enquesta la setmana passada i més del 90% diu que esquiarà tant o més que l’any passat. Hi ha respecte pel coronavirus però no hi ha por i hi ha ganes al mateix temps, amb la qual cosa això és un avantatge.

Es tracta d’assegurar-los que tindran cobertura si hi ha incidències per la Covid?

Tots els actors del turisme estem fent un esforç per facilitar les coses als clients, el que els estem dient és “reserva, no tindràs problema per cancel·lar quan arribi el moment si ho vols”. A més, estem treballant en un producte per llençar conjuntament amb el forfet, una assegurança que pot fer que la gent vingui a Grandvalira amb absoluta tranquil·litat i que si passa alguna cosa en relació a la Covid tindran les esquenes cobertes i no hauran de gastar diners addicionals.

L’escenari és que es dependrà essencialment del client de proximitat. Quines són les projeccions de caiguda de clients?

Els mercats de proximitat suposen més de la meitat dels visitants que tenim a Grandvalira i la proximitat ens ha de donar la vida aquest any. Els mercats més llunyans més importants per a nosaltres són l’anglès i el rus i els dos tenen restriccions per la Covid. Les expectatives són d’una caiguda per sobre del cinquanta per cent que jo crec que serà més perquè mentre la situació sigui aquesta serà complicat i el mercat rus ara mateix és inviable tal i com està. Crec que el fet d’agafar un avió també és una barrera que la gent tracta d’evitar i per tant aquesta gent segurament aquesta temporada esquiï a zones on es puguin desplaçar en cotxe.

S’ha demanat aproximadament un 30% menys de quota de temporers, la plantilla es retallarà en aquest percentatge?

Depèn del moment. Des del minut 1, quan vam començar a planificar la campanya, l’objectiu era fer una obertura ambiciosa. A Grandvalira Resorts no ens podem permetre fer una obertura que no sigui completa i amb una oferta màxima per al nostre client. I en aquest sentit estem treballant, planificant les plantilles de manera que l’oferta per una banda tingui un grau de flexibilitat raonable que ens permeti adaptar-nos a la demanda de cada moment i al mateix temps que no ens ocorrin coses com que un client vulgui contractar una classe i li haguem de dir que no hi ha professors o que és a les quatre de la tarda. Serà difícil perquè al ser tant d’última hora això dificulta la planificació de les plantilles. Però tenim un equip amb moltíssima experiència, tant en operacions com a la part d’escola, restauració... i això ens facilita molt planificar-lo i tenir-lo al nivell que volem.

Però es depèn molt del treballador forà i això molta flexibilitat no permet...

Sembla que hi ha una part dels argentins, xilens, que habitualment venen que s’han quedat a Europa aquest estiu i estem tenint contactes amb ells per saber la disponibilitat que tenen. Per a nosaltres és un col·lectiu molt important perquè ja tenen experiència en molts casos amb nosaltres, coneixen com funcionem, però no ens tanquem a cap altra cosa. Al mercat local també estem buscant, a França...

Han anunciat tests periòdics als treballadors per detectar ràpidament possibles positius. I la proposta de fer tests als turistes?

S’està treballant en això. És un tema que no és senzill però si que hi ha un interès no només de Grandvalira sinó a nivell de país. Hi ha un grup de treball en el qual estan representats diferents actors del sector, de la sanitat, amb companyies especialitzades a nivell mundial en aquest tema que ens estan ajudant i la idea és poder d’una o altra manera testar aquesta gent que vingui per donar-los seguretat i a la resta de gent que està al país en general. Se segueix treballant i està per definir el mètode, quan, la freqüència, com s’organitza... El tema avança i esperem que en breu puguem anunciar alguna cosa en aquest sentit.

I seria a càrrec de qui?

No s’ha decidit aquest tema, s’està parlant de totes les possibilitats.

I a l’entrada, a la sortida?

Hi ha països, de fet, que estan començant a plantejar –que això seria fantàstic perquè ens facilitaria les coses– que la gent abans de sortir de l’origen es faci un test i alguns mercats sembla que ho comencen a estudiar i més ara amb el test nou que hi ha, el de punxar el dit, que és molt ràpid i en 10 minuts tens el resultat. Tot això s’està valorant.

tracking