Edgar Martínez
“Estem creixent i hem assolit l'èxit a la part local i de província”
Fa prop d’un any que Epizen va obrir les portes on abans estava situat el Punt de Trobada. Edgar Martínez, director del nou centre comercial, fa un balanç de com ha anat la primera fase d’implementació.
Quina seria la valoració general d’aquest primer any?
Podem dir que va segons es preveu en el que és un primer any d’un centre comercial d’aquesta magnitud. Estem al 50% de l’aforament perquè queda pendent fer la segona fase. Ara tenim 15.000 m2 d’àrea comercial, i a la segona fase s’obriran 13.000 m2 més.
Com s’ha enfocat aquesta primera etapa?
Hem començat amb una fase més de necessitat que no pas lúdica. El 60% l’ocupa l’hipermercat i l’altra 40% l’hem complementat amb marques de primer nivell com pot ser Lefties o Primor. Abans la venda estava enfocada en el 90% a productes turístics, com l’alcohol i el tabac, tots productes de duty free. I nosaltres ens hem centrat en el comerç que manca en els 200 quilòmetres al voltant que tenim.
Quin és el motiu de prendre aquesta decisió?
Fa uns anys el mercat del tabac estava liberalitzat, i hi havia una fluctuació de preus segons la compra especulativa que feia que hi hagués establiments amb una diferència important de preu. Avui dia, el duty free d’Andorra és semblant i quasi tot té el mateix preu.
I com està funcionant?
Ens ha respost molt bé, sobretot a escala local i de província (Alt Urgell i Cerdanya), que suposa un 35% de la venda total, l’objectiu que perseguíem. Quant a la part de turista, hem d’esperar a aquest estiu per veure quina evolució té.
Quin seria el tret distintiu de l’Epizen?
És un all-in-one amb multitud d’ofertes globals i conegudes, i sense que es repeteixin les marques. Hi ha una tasca important en la selecció de les marques perquè ofereixin productes diferents.
Quantes persones hi treballen actualment?
En aquests moments tenim entre 300 i 350 persones treballant de manera directa de mitjana. Amb la segona fase, la mitjana passarà a ser d’entre 350 i 450.
Què suposarà la finalització de la segona etapa?
En la segona fase busquem la part més lúdica, amb una restauració que ocupa 1.800 m2, amb una oferta amb marques de roba i de la llar i un rooftop per fer esdeveniments i activitats culturals. La segona part és l’ànima del centre comercial.
Quan es posarà en marxa la segona fase?
Ara mateix tenim una forta demanda, així que calculem que si tot continua així, després de l’estiu ja podrem començar.
Una forma de donar un valor afegit a l’oferta del voltant.
Sí. Especialment a la sisena planta, on tenim un espai de 3.000 metres quadrats en el qual posarem un escenari, food trucks i farem esdeveniments de tot tipus: des de concerts fins a activitats infantils o presentacions. Hi ha un aforament de més de mil persones.