Arrenca el ral·li més dur

Una etapa pròleg de deu quilòmetres a Buenos Aires que servirà per definir l’ordre de sortida de demà obre el Dakar

46182.jpg

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Aquesta miniespecial servirà perquè els pilots i les mecàniques, prèviament verificades durant els dies anteriors, es preparin per a tot allò que hauran de superar en les dues setmanes de competició, que es tancarà a Rosario el 16 de gener. Andorra estarà representada per sis pilots, cadascun amb els seus objectius, i Cristian España com a únic debutant en motos. En aquesta categoria, el resident Joan Barreda (Honda) és un dels favorits a la victòria final, un cop Marc Coma i Cyril Despres han desaparegut de les dues rodes. Barreda, però, va patir un accident l’octubre passat al Ral·li del Marroc que li ha condicionat la preparació. El castellonenc, que sempre ha destacat per la rapidesa, ha de trobar la regularitat si vol aspirar a un triomf que té més candidats que mai (Paulo Gonçalves, les KTM de Toby Price, Jordi Viladoms o Matthias Walkner, o els veterans Helder Rodrigues o Olivier Pain). Si Barreda vol lluitar pel podi, Cristian España, pilot oficial de Suzuki, aspira en l’estrena a arribar a Rosario sense contratemps. L’andorrà, carregat d’il·lusió i que ha complert ja una part del seu somni, té en la navegació el principal handicap. En cotxes, els residents Cyril Despres i David Castera, en funció de copilot, compartiran l’habitacle del Peugeot 2008 DKR amb la intenció de seguir aprenent en el segon any de Despres en quatre rodes, sense descartar donar un ensurt als seus companys Peterhansel, Sainz i el sempre ràpid Sébastien Loeb, que debuta al ral·li. Superar els Mini de Nasser al-Attiyah, vigent campió, Nani Roma i Orlando Terranova, i el Toyota de Giniel de Villiers, segon l’any passat, serà l’objectiu del potent Team Peugeot Total, que ha canviat substancialment la configuració dels vehicles després de la decepció del 2015. Finalment, en camions Andor­ra comptarà amb una vella guineu del desert com Jordi Ginesta, que afronta el seu 25è Dakar, al volant d’un MAN de l’equip Boucou i que busca retrobar les bones sensacions després de la retirada de l’any passat, i un Albert Llovera que s’ha enganxat a la cursa a darrera hora i haurà d’adaptar-se al seu Tatra, una bèstia de gairebé deu tones de pes i 920 cavalls de potència que només coneix de conduir-lo per autopista. Tota una aventura per a Llovera, que vol repetir l’espectacle del 2015 a l’arribada a Rosario, on va muntar el xou després d’acabar el 41è en cotxes.

tracking