Primers ensurts

Albert Llovera pateix un infern per completar la segona etapa del Dakar, que acaba de matinada, però ahir surt i finalitza el 34è

46261.jpg

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El pilot del Bonver Dakar Project va patir una odissea fins arribar de matinada al bivac de Termas de Río Hondo. Problemes en els comandaments especials que utilitza Llovera per conduir van marcar el desenvolupament de la segona etapa, la primera veritable del raid. Després de superar amb normalitat el primer control de pas de la jornada els comandaments de l’accelerador i del fre van fer que el Tatra fos molt complicat de pilotar. “Des del primer dia l’accelerador s’enganxava una mica i els frens anaven molt durs i exigien molt esforç als meus braços. Sembla que quan l’equip va treballar en ells perquè anessin més suaus van perdre efectivitat”, relatava Llovera. I és que, afegia, “a partir del quilòmetre 100 van deixar de funcionar i vam sortir recte, xocant gairebé amb un arbre. Llavors per raons de seguretat vam decidir que pilotés el meu company, Charly Gotlib, desactivant els comandaments”. Aquí no van acabar els problemes, perquè com explica Llovera, “ens va passar un camió i ens va avisar que una roda del darrere s’estava cremant. Els companys van saltar a apagar el foc i a canviar la roda amb l’ajuda del Team Boucou. Vam estar dues hores aturats i en portar tres quarts d’hora de marxa ens vam quedar sense frens perquè el sistema s’havia quedat enganxat. Vam resetejar i al final vam poder acabar l’especial i també arribar al bivac molt, molt tard”. Un cop allí, tocava deixar el camió a punt per prendre la sortida cap a Jujuy, cosa que no era evident. Finalment, però, el Tatra i els integrants del Bonver Dakar Project van estar preparats a l’hora prevista per a la sortida d’una etapa que els camions van veure com es retallava el quilometratge, per a alegria de Llovera. L’andor­rà va portar l’equip fins a la 34a posició de camions i tanca la general, a 4 h 44’55’’ del primer classificat. Amb menys problemes, el MAN de Jordi Ginesta, Juan Manuel Linares i Marc Dardaillon va completar l’etapa en la 47a plaça i són 49ens de la general. Si Llovera va conèixer els problemes del Dakar el primer dia, ahir li va tocar a Cristian España, que va veure com la Suzuki s’aturava al pas per un riu per una pana mecànica i perdia temps. Una trentena de persones van col·laborar perquè el pilot tornés a posar-se en marxa i l’andorrà va completar l’etapa, també retallada a uns 200 quilòmetres, en la posició 126, lluny del primer classificat, que aleshores era el resident Joan Barreda. Perquè el de Torreblanca va ser sancionat amb un minut i va caure fins al cinquè lloc de l’etapa i tercer de la general darrere l’eslovac Stefan Svitko, nou líder, i l’argentí Kevin Bena­vides. La pèrdua de temps d’España, que s’està trobant còmode en la conducció i físicament, va portar-lo fins a la 89a posició de la general, a prop d’una hora i mitja de Svitko. El pilot de Suzuki intentarà recuperar avui terreny en la quarta etapa, amb sortida i arribada a San Salvador de Jujuy i més de 400 quilòmetres d’especial cronometrada. L’altitud –més de 3.500 metres– serà un handicap per a màquines i pilots.

COTXES LOEB, AMB DESPRES NOVÈ

En cotxes, Sébastien Loeb (Peugeot) està sent l’atracció del Dakar. El multicampió de ral·lis va guanyar ahir amb autoritat la segona etapa consecutiva i lidera la general, amb més de cinc minuts de renda respecte al segon, el Toyota de Giniel de Villiers, i 5’15’’ sobre el seu company Stéphane Peterhansel. Els residents Cyril Despres i David Castera, en funcions de copilot, mantenen el tipus en la potent estructura de Peugeot Sport. El francès, sancionat dilluns amb un minut per excés de velocitat, va acabar ahir en desena posició, a 5’47’’ de Loeb, i és novè a la general –perd dos llocs– a gairebé 11 minuts d’un Loeb que està demostrant la seva categoria.

tracking