Adéu al somni d’España
El pilot dorm al desert després de trencar el motor de la Suzuki a l’etapa de dimecres i s’acomiada del seu primer Dakar
Va ser en la desena jornada del raid, amb final a la Rioja, que el pilot va haver de posar el peu a terra i passar la nit al desert, entre les dunes. España explicava com va anar l’última jornada dakariana: “Al quilòmetre 7 de l’especial la moto es va incendiar i ràpidament vaig tenir el reflex de llançar-la a terra i tirar-li sorra. Em vaig cremar els pantalons però vaig poder reparar la Suzuki. Un pilot em va ajudar i vaig poder continuar, però la moto va dir prou al quilòmetre 221.” I allà es va quedar fins que uns aficionats el van rescatar i el van portar en cotxe fins a la Rioja. Tot i el desencís per no haver complert l’objectiu, España es mostrava sencer i pensava en el futur. “Em sap molt de greu perquè ho he donat tot. La moto ha fallat, jo també possiblement en algun moment però hem vingut a aprendre. Ens n’anem amb una llista molt gran de coses per poder millorar i l’any vinent vindrem més ben preparats i suposo que arribarem al final. Ho coneixem ja i treballarem dur”, assegurava en declaracions recollides per ATV. Ja sense representants del país en la categoria de motos –fa dies que el resident Joan Barreda (Honda) va plegar–, el Dakar segueix cobrint etapes, amb l’australià Toby Price com a líder amb més de mitja hora de renda respecte a Stefan Svitko i gairebé tres quarts sobre el francès Antoine Meo, tots tres pilotant una KTM. En cotxes els residents Cyril Despres i David Castera van completar la jornada amb final a San Juan en la vuitena posició després d’ajudar Sébastien Loeb, que havia trencat la transmissió del seu Peugeot. Els francesos van cedir una plaça a la general, en la qual ara són setens, en veure’s superats pel Mini de Nani Roma, que els treu prop de dos minuts. Un cotxe d’aquesta marca va ser el guanyador de l’etapa gràcies al pilotatge de Naser al-Attiyah, que s’ha situat segon darrere Mr. Dakar, Stéphane Peterhansel. El francès té més de 51 minuts d’avantatge i vola cap al primer triomf del 2008 DKR al Dakar.
LLOVERA PASSA LA NIT AL RAS PERÒ POT CONTINUAR EN CURSA
Albert Llovera i els seus companys del Bonver Dakar Project van viure una jornada moguda dimecres en l’etapa amb arribada a la Rioja. El Tatra del pilot andorrà va haver de fer nit a les dunes de Fiambalá, encallat en una d’elles, a menys de 50 quilòmetres del final de l’especial. El camió va caure de morro i va ser necessària ajuda externa per poder continuar. L’andorrà va comptar amb el suport de diversos companys de camions que van posar el Tatra en disposició de seguir al Dakar, no sense abans haver de cobrir els 250 quilòmetres d’enllaç fins a la sortida a la Rioja. “Esperem arribar a temps”, comentava Llovera, cosa que van aconseguir. L’andorrà superava el match ball i ahir seguia en competició (31è al segon punt de control). També prenia la sortida el MAN de l’equip Boucou, amb Jordi Ginesta, José Manuel Linares i Marc Dardaillon. El veterà dakarià, especialitzat en feines d’assistència, no havia arribat encara al segon chek point al tancament d’edició.