Mundial impossible
Joan Carchat pràcticament descarta repetir en el màxim circuit de ral·lis i espera poder salvar un programa amb el Campionat d’Espanya d’asfalt
Ho corrobora Joan Carchat, que la temporada passada va oferir prestacions destacables en el Campionat del món de ral·lis, on tot i els entrebancs va seguir bona part del calendari i va aconseguir el subcampionat de la Copa FIA Producció. I que aquest any dóna pràcticament per perduda la presència en el principal circuit de la disciplina. En les pròximes setmanes apurarà el darrers cartutx, però ara el Mundial sembla impossible. Desapareix la categoria Producció i s’integraria en la WRC2. El pressupost que es marca, en col·laboració amb l’equip ACSM, és de 300.000 euros. I ara per ara està lluny de reunir-lo. “El Mundial pràcticament està descartat. Em fa falta algun patrocinador per salvar el nacional. Tot s’està allargant tant que ho veig molt fotut”, deia ahir un Carchat realista però que no tira la tovallola. El Campionat d’Espanya de ral·lis d’asfalt, que tindrà deu proves, arrenca el març a Canàries i l’andorrà hi voldria ser des del principi. L’equip ACSM?confia en ell, però no pot cobrir el cent per cent del pressupost i per això, com sol passar en molts casos, exigeix que el pilot hi aporti una part important. Carchat no vol ni pensar en la possibilitat de quedar-se un any en blanc. “Aquest esport és molt fotut, i això de tenir un any sabàtic no val. Has d’estar en la roda quan estàs fent bé les coses perquè sinó tornar encara costa molt més. Com a mínim espero que em pugui sortir un programa nacional”, indicava. La inversió personal i la que va fer l’equip la temporada passada llasten els recursos econòmics disponibles a hores d’ara i el principal problema per a Carchat és que no aconsegueix tancar un patrocinador important que li permeti començar a competir amb certa seguretat. Si arribés li seria més fàcil aconseguir altres petits patrocinis amb els quals quadrar els números. El treball és contra rellotge, però assegura que ho intentarà fins que no s’hi pugui fer res més.
L'EQUIP DE VINYES L'ESPERARÀ EL QUE CALGUI: 'JOAN ÉS SUZUKI"
“Joan és Suzuki”. Ho diu Juan López Frade, director de Suzuki Ibérica, per demostrar la confiança que l’equip té en Joan Vinyes i en la seva recuperació. El pilot, que es va passar la temporada passada en el dic sec a causa d’una lesió a l’espatlla que es va fer mentre esquiava, li van operar el desembre passat els nervis del braç dret i confia que la recuperació sigui total. No té data de tornada, però fa tot el possible per recuperar la mobilitat i la força, i estar en condicions de competir. Al respecte, López Frade comentava que “parlo cada setmana amb el Joan després de l’accident i estic informat de tot. Sembla que està a la recta final. Potser li queda una mica de temps encara. Esperem que no sigui gaire temps perquè és una part indispensable del nostre equip. Quan estigui al cent per cent, correrà”. Deia que, com la temporada passada, algun pilot podria agafar el volant del Suzuki Swift de Vinyes, però va afegir que “quan ell estigui preparat el cotxe serà seu. És un professional i té clar que fins que no estigui al màxim no pilotarà. Al 90% no ho farà”. Lopez Frade va assegurar que el retorn de l’andorrà arribarà “quans els metges ho decideixin i ell es trobi del tot recuperat. Sé que està treballant duríssim. M’envia fotos i vídeos, i a vegades plora de dolor. L’esperem perquè Joan és Suzuki”. En el cas, que ara per ara no preveu, que Vinyes no pugui reprendre la competició l’espanyol de ral·lis d’asfalt “seguiria lligat a l’equip fent una cosa o altra. Ha representat la marca durant cinc anys i no el deixarem tirat. Ens podria donar un cop de mà amb la seva experiència i podria ajudar els joves”.