Andros per quadrar
L’Automòbil Club d’Andorra treballa per completar el pressupost del trofeu d’automobilisme sobre gel, al qual li manquen 50.000 euros
Normalment les renovacions del contracte amb Max Mamers, l’anima mater de la prova, es feien amb l’arribada de la competició, però enguany es va acordar fixar una pròrroga per renovar el contracte que l’ha vinculat amb Andorra durant força anys. Aquest mes o com a molt tard a principi del mes vinent hi ha d’haver una resolució en un sentit o en un altre. L’entitat treballa per quadrar un pressupost que no vol que sigui deficitari com sol succeir any rere any i al qual a hores d’ara li mancaria al voltant de 50.000 euros. Amb la continuïtat del suport d’Andorra Turisme i el patrocinador principal Hiper Pas embastats –a banda també hi col·labora Crèdit Andorrà– l’ACA?va mantenir ahir una reunió amb el comú d’Encamp, a qui va presentar el projecte de l’Andros a banda d’altres iniciatives amb l’objectiu que doni una empenta a la competició amb ajut econòmic. Des del comú es va prendre nota tot i que no hi va haver una resposta immediata, que arribarà després d’una valoració. “Crec que tothom que tingui interès que l’Andros es disputi a Andorra ha de ser-hi”, explicava Toni Sasplugas, secretari general de l’Automòbil Club, en referència a la vinculació del comú. Sasplugas argumentava que l’Andros és una prova que s’ha de preveure en clau de país: amb una categoria esportiva acreditada, que dóna a conèixer el Principat a França i que en una època que no és de gran afluència turística porta visitants i pernoctacions al Pas. I el que té clar és que per a l’ACA representa un esforç de mitjans humans i econòmics importants. “Si no quadrem el pressupost serà complicadíssim tirar-ho endavant. Nosaltres hem fet una aposta molt forta per a aquesta prova i per a aquesta instal·lació i creiem que ha de ser un projecte amb tothom implicat”, advertia. El Diari no va poder contactar ahir amb el cònsol de la corporació encampadana per obtenir una valoració.
Renovació per a tres anysEls paràmetres de renovació que s’han acordat amb Mamers són per als tres anys vinents, just el temps que li queda al lloguer que van acordar l’ACA?i el comú. Des de l’Automòbil Club es considera que seria profitós que l’Andros es pogués mantenir en aquest període tenint en compte que és la prova més important que es disputa en un circuit en el qual també es realitzen altres activitats. Un cop tancada aquesta etapa s’hauria de veure quines decisions prenen una i altra part al voltant de la instal·lació del cap del Port. El que també queda clar és que Mamers està satisfet de la relació amb el Principat i veu amb optimisme poder seguir venint. Després de la mànega andorrana de la prova, disputada el desembre passat, l’organitzador francès va tenir elogis per al circuit i l’organització i va destacar la prova com la millor de tot el campionat. La possibilitat de realitzar millores i treballs de conservació a les instal·lacions del Pas també ha estat en els darrers temps un altre tema sobre la taula en les converses amb el comú. Sasplugas indicava que des de l’ACA s’han condicionat espais per donar cabuda a les activitats que s’hi fan i als clients que hi arriben.
ACTIVITATS
G-SÈRIES, CURSOS I PROVES
L’Automòbil Club ha intentat rendibilitzar el circuit del Pas de la Casa des que se’n va fer càrrec aprofitant les característiques úniques de la instal·lació durant els mesos d’hivern –és únic al sud d’Europa–. A banda de l’Andros també va crear la seva pròpia competició d’automobilisme sobre gel, les G-Sèries. I també ha utilitzat el circuit per realitzar cursos de conducció sobre el gel o presentacions i testos per a marques automobilístiques, a la vegada que activitats lúdiques per a particulars i empreses. Tot i que a l’estiu pot acollir alguna activitat puntual el seu període d’explotació principalment es concentra de desembre al març.