La muntanya enganxa

Veterans com Gerard de la Casa o Ramon Plaus coincideixen al Català de muntanya amb joves com Lluís Bigordà, Edgar Montellà o Íngrid Rosell

48854.jpg

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

A veterans il·lustres, amb multitud de podis en el seu palmarès, com Gerard de la Casa o Ramon Plaus, s’han sumat aquesta temporada joves com Lluís Bigordà o els pilots del programa promogut per l’Automòbil Club Edgar Montellà o la debutant Íngrid Rosell. A aquests s’hi van afegir a la darrera prova, la Pujada Callús-Sant Mateu de Bages, gent com Felipe Brandao o Eduard Andueza (Claude Darné, inscrit en vehicles clàssics, no hi va córrer). La presència andorrana serà habitual al Català. Toni Sasplugas, secretari general de l’ACA, assegurava que “el Català de muntanya és una bona escola de velocitat, que no és gaire cara, no portes copilot, les curses es fan a prop i hi ha molta tradició. Per als joves pilots després del gel és perfecte per assimilar conceptes de velocitat pura”. Sobre l’abundant presència d’andorrans, Sasplugas apuntava que “històricament sempre ha estat un campionat amb nodrida participació del país i enguany és un bon moment. No és la temporada que n’hi ha més, però Déu n’hi do”. Gerard de la Casa, un clàssic en la categoria de turismes, es definia en broma com “el padrí” de la nova generació de pilots que trien Catalunya per córrer. “Veig molt bé que hi hagi tanta gent del país. Catalunya és aquí mateix, són vuit proves al calendari i hi ha uns recorreguts bastant macos. I l’ambient és molt bo. Som com una gran família. No hi ha merders i és un bon campionat per començar.”

Els jovesLluís Bigordà, que ha tastat el món dels ral·lis, ara ha provat les pujades, de les quals destaca que “no pots fallar. El mínim error et penalitza. Has de donar-ho tot en les dues curses”. Bigordà, que competeix en la categoria de vehicles CM i monoplaces, es pren aquest any d’aprenentatge –voldria lluitar per fer podis– per poder fer el salt en el futur a l’Espa­nyol, on hi ha un parell de proves a Catalunya i la Pujada Ordino-Arcalís. “Les sensacions dins del cotxe són brutals”, assenyala. En la mateixa categoria, que domina Ramon Plaus, ha debutat el jove pilot ACA Edgar Montellà. “L’any passat vam ser campions en el grup N i enguany hem fet el salt. L’objectiu és aprendre molt de la gent bona que hi ha al davant. Els ral·lis? No en sóc gaire amic. No m’inspira confiança haver de portar copilot.” Sobre l’abundància de pilots andorrans, Montellà comenta que “com més serem, millor. Fem una pinya i hi ha molt bon ambient entre nosaltres”. El Català té un calendari de vuit proves, de les quals s’han disputat dues (Pujada Ventoses i Callús Sant Mateu).

Una competició ‘barata’La muntanya és segurament la disciplina automobilística més econòmica. Una temporada al Català els pot sortir als pilots per 15.000 o 20.000 euros, segons les fonts consultades, depenent de si es lloga o es compra el vehicle en la categoria CM i de les aspiracions d’estar a dalt que hi hagi.

PILOTS ACA

MONTELLÀ I ROSELL PROVARAN A FRANÇA

Edgar Montellà i Íngrid Rosell, integrants del programa dels joves pilots ACA, tindran la possibilitat aquesta temporada de disputar un parell de proves del Campionat de França de muntanya. Toni Sasplugas, secretari general de l’Automòbil Club, explica que “a França la muntanya està molt desenvolupada, hi ha curses molt ben organitzades i és a prop. No tenim tradició d’anar-hi però és molt interessant perquè comprovin el seu veritable nivell. A més, la Pujada a Ordino-Arcalís puntua enguany per al Francès i ens interessa també que hi vagin”. A Montellà i Rosell s’hi podria sumar en alguna prova el veterà Gerard de la Casa.

tracking