Arrencada a mig gas
L’Andorra Sports Training Country ha atret una dotzena d’estades al país en el primer any, sense arribar a la vintena que es buscava
Es tracta d’una xifra que no arriba a la vintena prevista pels responsables, tot i que des d’Andorra Turisme es valora la resposta rebuda en un projecte que té, en principi, una durada de tres anys i que en el primer ha comptat amb un pressupost de 50.000 euros.“El dia de la presentació ja vam dir que era una feina de temps. Aquest anys podríem considerar que és l’any 0. Hem iniciat el rodatge amb els diferents implicats, els hotels, els equipaments i l’empresa MATE, que ens fa la comercialització del destí Andorra com a receptor d’estades esportives. Nosaltres venim a sumar, a tot allò que ja fan els comuns o les instal·lacions”, explicava al Diari Enric Torres, director de producte i nous projectes d’Andorra Turisme. L’any passat van ser set les estades que es van realitzar i que es van sumar a les que ja estaven compromeses per altres bandes. “Hem realitzat un total de 50.000 accions comunicatives, bàsicament mitjançant newsletters, dirigides a clubs, federacions, entrenadors, i també tenim presència a les xarxes socials, on fem promoció de l’Andorra Sports Training Country. Del total d’accions vam aconseguir 30 peticions, de les quals set es van confirmar. Enguany tenim cinc estades tancades i vuit que estan en fase d’estudi”, va indicar Torres. Segons les dades d’Andorra Turisme, bàsquet, natació i futbol sala han estat els esports que han tingut més èxit a l’hora de concretar les estades, amb una mitjana d’entre 15 i 20 persones participant-hi. Setembre, agost i, en menor mesura, juliol són els mesos triats per realitzar la preparació al Principat, coincidint fonamentalment amb l’època de pretemporada. “La valoració general d’aquest primer any és positiva perquè hem estat capaços d’iniciar el projecte i estem esperançats que es pugui anar consolidant entre el que resta d’any i el vinent. El balanç és correcte i és possible que ja enguany passem de 15 estades i estem entre les 15 i les 20. L’aposta inicial d’una vintena d’estades era un repte, era engrescador”, assegurava Torres. Cal recordar que un dels aspectes que caracteritza l’Andorra Sports Training Country és que els clubs i federacions assumeixen els cost de les estades (allotjament i utilització de les instal·lacions) i no representen una despesa en diners públics com passa amb altres estades. En aquest sentit no es busca un client de primer nivell, com ara les seccions del Barça, habituals visitants d’Encamp, per exemple, sinó un altre tipus d’equip i d’esportistes. Tot i això Andorra Turisme ha trobat la complicitat de diversos actors, com ara l’entrenadora de natació sincronitzada, Anna Tarrés, que durant l’estada de l’equip ucraïnès als Serradells per preparar els Jocs Olímpics de Rio –estada promoguda pel comú de la capital– va col·laborar amb l’Andorra Sports Training Country, promocionant les virtuts del Principat. El mateix es pot dir del Barça, que l’estiu vinent tornarà a utilitzar Encamp com a centre d’operacions per a la pretemporada de les seves principals seccions (bàsquet, handbol i futbol sala, els darrers anys). I és que amb l’Andorra Sports Training Country, Andorra Turisme vol donar a conèixer els avantatges del país a l’hora de fer estades i concentracions, aprofitant l’alçada, les bones instal·lacions i la seva concentració, a més de la capacitat hotelera de primer nivell. En aquests aspectes Andorra destaca i es diferencia d’altres centres que també busquen promoure el turisme esportiu com seria el cas de Sierra Nevada, a Espanya, o com per exemple Font Romeu, a França.