Ciclisme
La Vuelta 2017 vol tornar a passar pel Principat
El director general d’Unipublic, Javier Guillén, avança la voluntat que el Principat torni a rebre la prova al 2017, procedent de França.
Andorra està sempre present en la planificació de la Vuelta a Espanya. Enguany, la ronda espanyola deixarà pas al Tour, però des de l’organització de la prova (l’empresa Unipublic) ja es pensa en les carreteres del Principat per al 2017. Així ho va avançar ahir el director general de la Vuelta, Javier Guillén, en una entrevista al diari As i posteriorment ho va ratificar en conversació telefònica amb el Diari. La Vuelta 2017 sortirà des de Nimes, a França, amb una contrarellotge per equips i la plaça de toros com a escenari destacat, i l’entrada a la península Ibèrica es faria per Andorra. Aquesta és la idea que apunta Guillén. “A l’entrevista se’m va demanar per on entraríem a Espanya des de Nimes i la resposta és senzilla. Pot ser per Catalunya, per Aragó o per Andorra. I tenint en compte l’estreta relació que tenim amb el Govern d’Andorra i no havent-hi Vuelta enguany, per part nostra seria una possibilitat molt bona passar per allà. Les relacions amb el Govern són molt fluïdes i crec que no costaria. El meu desig seria aquest”, assegurava Guillén, que qüestionat sobre com podria ser l’etapa apuntava que “el Govern sempre vol que sigui arribada i sortida”.
Però el director general d’Unipublic va anar més enllà i pensa en el futur en el Principat com a escenari, entre d’altres opcions, de la penúltima etapa de la Vuelta abans del clàssic final a Madrid. Aquesta idea s’emmarca dins la política d’Unipublic de mantenir l’emoció de la prova pràcticament fins al darrer dia de competició. Un bon exemple el trobem enguany amb l’arribada del gran grup a l’alt d’Aitana (Alacant) el dissabte 10 de setembre, amb trasllat a Madrid diumenge al matí i etapa final a la tarda. “Això no deixa de ser un pensament, una possibilitat més entre d’altres, com ara fer l’etapa a Sierra Nevada, al Veleta, que és on està la carretera més alta d’Europa. D’Andorra no hi ha res parlat ni cap data tancada. És, diguem-m’ho així, el meu somni”, explicava Guillén. I és que el dirigent està encantat de “l’etapón” de l’any passat, amb recorregut íntegre pel Principat. “Per a la Vuelta aquella etapa va marcar un abans i un després. Hi havia moltes expectatives i els corredors les van complir. Per això em vaig quedar amb la idea de repetir-la. I què podem fer per donar un pas més? Doncs que sigui l’etapa decisiva”.
El gran entrebanc
Ara bé, la logística és el principal problema. Per què el trasllat fins a Madrid seria llarg i feixuc per als corredors, cansats després de gairebé tres setmanes a les cames. “El descans dels ciclistes és el més important per a nosaltres i el seu trasllat a Madrid suposa un gran problema. Com que no hi ha aeroport a Andorra el desplaçament s’hauria de fer en dos temps. D’Andorra a Lleida i de Lleida a Madrid. Serien quatre hores tot plegat, doblant el que representa enguany el trasllat des d’Alacant fins a Madrid. Són qüestions a valorar”, assegurava.
Tot pensat per mantenir el prestigi de la Vuelta, que cada vegada té més seguiment, situant-se ja a un nivell similar al Giro. El Tour, que comparteix organitzador amb la Vuelta, va a part. “No podré estar-hi al juliol, però m’agrada que el Tour torni a Andorra”, sentenciava Guillén.
TRES DIES AL PAÍS
El Tour, protagonista al juliol
El Tour de França serà el gran protagonista de l’estiu a Andorra. La cursa ciclista més important del món tornarà al Principat després de nou anys i ho farà en tres jornades. El 10 de juliol, Arcalís serà el final de la novena etapa, de 184 quilòmetres i amb sortida a Vielha. L’endemà els ciclistes viuran la primera jornada de descans i el 12 de juliol Escaldes-Engordany acomiadarà el Tour rumb a Revel.