Automobilisme sobre gel

Trofeu Andros garantit

Trofeu Andros garantitS.C. Ll.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L’Automòbil Club té clar que l’ar­ribada del Trofeu Andros d’automobilisme sobre gel al circuit d’Andorra Pas de la Casa és un actiu que no es pot deixar perdre. Però l’organització de la prova cada any es tanca amb números negatius –uns 40.000 euros–i des de l’entitat que presideix Enric Pujal no es vol que això perjudiqui els seus comptes. Partint d’aquesta base de treball, l’ACA s’ha reunit un parell de vegades amb el comú d’Encamp, propietari de la instal·lació, per demanar-li col·laboració econòmica ja que entén que l’Andros és un esdeveniment esportiu que comporta beneficis per a la parròquia, especialment al Pas de la Casa. D’aquestes reunions, segons les fonts consultades, s’ha obtingut el compromís de la corporació que encapçala Jordi Torres Arauz d’ajudar en la mesura de les seves possibilitats perquè portar la competició al circuit sigui el menys gravós possible o fins i tot rendible per a l’Automòbil Club. Aquest compromís no ha quedat plasmat encara en una quantitat concreta, cosa que, a aquestes alçades neguiteja l’ACA, que està pendent de tancar amb Max Mamers, l’alma mater de l’Andros, la renovació del contracte per tres anys més, com sempre fa el promotor de la prova.

“Per pocs diners que posi el comú la nostra intenció és fer l’Andros. Ara bé és una activitat deficitària per a nosaltres i el comú ho ha d’entendre. Estem esperant una resposta seva”, assegurava el president de l’ACA, Enric Pujal. L’Automòbil Club manté la confiança d’Andorra Turisme i de patrocinadors com Hiper Pas i Crèdit Andorrà i un cop concretada l’aportació del comú arribarà el moment de negociar la continuïtat amb Mamers, que sempre ha elogiat l’organització de la prova andorrana, l’única del certamen que es desenvolupa fora de territori francès.

De confirmar-se l’acord, l’Automòbil Club treballa ja en les dates en què el circuit podria rebre l’Andros i que serien el 9 i el 10 de desembre, divendres i dissabte, com s’ha estat fent en les darreres edicions. D’altra banda, l’Andros 2017 presentarà una novetat que ja s’ha anunciat com és la creació de la categoria Androstar en cada etapa del trofeu. Dues estrelles del món de la comunicació, l’esport o l’espectacle disputaran un duel amb cotxes elèctrics i el vencedor de cada prova guanyarà una plaça per a la final de Super Besse. D’aquesta manera el trofeu confia guanyar més ressò mediàtic, cosa que afavorirà l’arribada de nous constructors i nous pilots.

Retocs al circuit

Encamp assumirà algunes de les demandes fetes per l’ACA per millorar el circuit. Segons fonts comunals, l’actuació de més envergadura permetrà reparar les esquerdes al formigó que hi ha a la zona de la tribuna pel desgast dels anys. Ja s’ha fet un estudi per consultar-ne el cost i es començarà a treballar per tenir-ho tot enllestit per a l’hivern. També es millorarà la zona dels lavabos. Tot perquè el circuit rebi en les millors condicions possibles els diversos esdeveniments que hi tenen cabuda durant l’hivern, on el calendari és ple.

TREBALL PER A UNES GSERIES REEIXIDES

Un dels objectius en els quals treballa aquest any l’Automòbil Club és a intentar trobar el finançament que permeti recuperar la versió més complerta de les GSeries. Després que esclatés l’afer BPA i la competició d’automobilisme sobre gel es quedés sense el patrocinador principal, l’ACA va replantejar la competició, donant-li un format de mínims. Aquest any hi ha hagut menys dates, tot i que s’han disputat jornades de dues curses, i menys recursos per dur noms famosos i promocionar la prova. A hores d’ara s’està en converses amb un possible patrocinador que podria donar l’empenta econòmica per recuperar els al·licients d’una competició amb organització cent per cent andorrana. La inversió en comunicació és un punt que es considera clau.

tracking