Reportatge

Alèxia i el Dakar

La feina l’apassiona. Se li nota quan parla. Es mou en un món tradicionalment masculí, que sempre l’ha atret. Des que era petita i anava a veure el seu tiet Albert. Alèxia Llobera és enginyera d’automoció i treballa a Alemanya a l’equip X-Raid. El Dakar és el seu somni.

Alèxia i el DakarX-RAID TEAM

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Té 23 anys i acaba de signar contracte per a mig any –“espero que s’allargui més”–, amb l’equip X-Raid, que ha celebrat victòries al Dakar amb el Mini. No és pilot, però la seva vida gira al voltant d’ells i dels cotxes. Alèxia Llobera és júnior 2WD (2 Wheel Drive) engineer i treballa al departament de l’únic buggie que té l’empresa, amb seu a Trebur (Alemanya). Però no es queda aquí. “No faig una cosa en concret. Aquesta feina no és gens monòtona. Puc encarregar-me de l’electrònica, he fet rapports després de les carreres, he estat una setmana amb el buggie i he hagut d’organitzar totes les peces, fins a l’últim cargol... I he gaudit moltíssim”, explica Llobera.

L’andorrana, forjada a la Universitat Politècnica de Catalunya, està preparada per marxar cap al Mar­roc, on el pilot qatarià Mohammed Abu-Issa portarà el buggie al Rallye OiLibya du Maroc, del Campionat del Món FIA de cross-country. Abans ja havia estat al peu del canó a la Baja España. I en l’horitzó, el Dakar 2017. “No tinc assegurat anar-hi. Per a mi seria un somni. Em trobaria l’Albert allà. És un incentiu més per esforçar-me al màxim. M’ho he de guanyar. El meu cap ja sap com treballo, però la decisió final és del propietari, Sven Quandt”, assenyala.

Molta feina

Treballa en una empresa “molt internacional”, amb treballadors de totes les nacionalitats i on l’anglès és l’idioma comú. I amb l’alemany, que està aprenent ràpidament. A la feina és “l’única dona del departament d’enginyeria. Però no crec que sigui cap problema. El més important és l’actitud, siguis noi o noia. Aquí em sento molt a gust i estic contenta. No he parat fins que he arribat aquí i espero que sigui el principi d’un camí intens”.

Reconeix que li costa respondre quan li demanen què fa. De tantes coses que pot manegar. “Puc encar­regar-me de les rodes, de les peces de recanvi, de la benzina, de l’electrònica... L’enginyer és com el director d’orquestra de l’equip. I és clau a decidir l’estratègia de la cursa”. A ella li toca a hores d’ara aprendre. I progressar a poc a poc. Com quan estava a l’equip PCR Sport d’ajudant d’enginyer en pista i el que ara és el seu cap, Joan Sebastian Navarro, es va fixar en ella i li va proposar anar a Alemanya. Abans també havia fet de mecànica durant quatre mesos “per entendre com funciona un cotxe i el seu comportament. Tenia ganes d’aprendre mecànica”. I, com no podia ser d’una altra manera, també va provar les sensacions al volant l’any passat en el Panda Raid, on va preparar el propi cotxe. A la prova hi va participar la seva germana Margot, una altra amant del motor i la benzina. L’exemple el tenien a la família, amb l’Albert. “Què en pensa el meu tiet? Quan li vaig dir no s’ho creia. Es va emocionar i tot. Està molt content i li fa molta il·lusió. I a mi també. Recordo quan anava a les 24 hores a veure’l i els mecànics m’apartaven. Sempre l’he anat seguint i em fa molta il·lusió poder compartir el Dakar amb ell”.

Per això treballa.

EL SEU TIET ALBERT, AMB LOEB I SOLBERG A LA PRESENTACIÓ DEL BARCELONA RX

Albert Llovera té en el punt de mira el Dakar 2017, que cada vegada apunta més que disputarà amb el camió Tatra del Bonver Dakar Project com l’any passat. Mentre no arriba la confirmació oficial, que depèn dels patrocinadors perquè la comunió Llovera-equip és total, el pilot andorrà segueix amb la disputa del Campionat del Món FIA de Rallycross Lites. I avui serà un dia especial per a ell, ja que compartirà la presentació del Barcelona RX 2016, que se celebra el cap de setmana al Circuit de Barcelona-Catalunya, amb dos cracs com Petter Solberg, vigent campió del WorldRX, i Sébastien Loeb, nou vegades campió del món de ral·lis i pilot oficial de Peugeot Sport al Dakar.

Per a Llovera la de Catalunya serà la seva dar­rera aparició al Mundial de ral·li cros després de les cites de No-ruega i Suècia, on l’especialitat mou masses d’aficionats. L’andorrà s’ha preparat a consciència per a la prova, que combina asfalt i terra.

tracking