Reportatge
El ral·li de la seva vida
La persistència ha dut Marcel Besolí a complir amb un objectiu que tenia entre cella i cella, competir en el Mundial de Ral·lis, encara que sigui un cop. Ahir es va estrenar en un Catalunya que espera acabar entre la nòmina de pilots modestos.
Expliquen els que el coneixen més que la passió de Marcel Besolí per la benzina ja es notava quan encara ni caminava. Hereu d’una nissaga de motor, amb el seu avi, també Marcel, com a pilot pioner al Principat, i el seu pare, el segon Marcel, exercint de copilot de prestigi, als seus 27 anys no llança la tovallola en un món tan complicat com el dels ral·lis. Perquè a banda de condicions s’ha de tenir suport econòmic al darrere, i amb aquesta barrera es troben moltíssims joves pilots. El seu treball al volant i el seu treball de passadissos li van concedir ahir una petita gran recompensa, amb nom i cognoms: Campionat del Món de ral·lis.
Van ser poc més de tres quilòmetres d’aperitiu, els del primer tram especial del Ral·li Catalunya Costa Daurada, l’antepenúltima prova del certamen. Allà hi ha anat amb un Peugeot 208 R2 de l’equip GC Motorsport, una esquadra de garanties. És conscient que estar en un aparador d’aquest tipus no garanteix absolutament res per al futur, però haurà complert una fita, una mena de somni.
L’Ambient de les grans cites
“De moment sí que és el ral·li de la meva vida, potser no el més important, perquè la temporada passada em jugava un campionat –el Volant RACC– en l’últim ral·li. Però el Mundial és el que més il·lusió em fa córrer”, explicava ahir el pilot després de la primera especial. Salou, amb el podi de sortida, i Barcelona, amb aquest tram curt, el van fer viure les sensacions d’estar en una gran cursa. “M’ha impressionat molt l’ambient tant a un lloc com a l’altre, fa molta il·lusió veure tanta gent animant”, comentava.
I avui tindrà més d’aficionats, i alguns de molt propers, com el pare, la mare i la germana, que en algun lloc d’algun tram o ja en el parc tancat li donaran suport. “Crec que s’ha guanyat a pols estar aquest cap de setmana aquí. Ha estat un pilot constant, ha fet podi al Volant RACC i ha aconseguit pressupost per competir en aquesta cursa”, explica el seu pare, que destacava el suport rebut per part de l’Automòbil Club d’Andorra (ACA) –és pilot becat– i del Reial Automòbil Club de Catalunya, a banda de l’ajut de patrocinadors i l’equip. Estar en el Catalunya li acabarà costant diners, és inevitable, però acabarà pagant menys d’una tercera part del que suposa una prova com aquesta.
L’ocasió es mereixia, per exemple, unes samarretes dissenyades per ell que lluirà la família per fer pinya. “Ha aconseguit fer una prova del Mundial, i el que vingui després vindrà, però ell és conscient de com de complicat és ser un pilot professional”, diu la seva germana Viviana, que afegeix que ell està lligat al món del motor com a instructor de conducció. Com més amunt millor, però el que és important per a Marcel Besolí és acabar la prova, si pot ser conservant la mecànica del seu vehicle, un tresor per als equips, que volen pilots ràpids i fiables. Ahir l’estrena va ser una mica accidentada. “Hem tingut un petit problema mecànic”, deia ja ben entrada la nit i camí de Tarragona després de signar un 56è lloc scratx de 65 participants.
La batalla de debò per a Marcel Besolí i el seu copilot Xavi Carulla arrenca avui. Arribar a diumenge pagaria la pena a tant d’esforç.