motor
El Trofeu Andros modifica els horaris per guanyar repercussió mediàtica
La previsió de públic és d'entre 3.000 i 4.000 persones i l'organització implica al voltant de 1.500 pernoctacions
Per 22è any consecutiu, arriba al circuit del port d'Envalira una de les proves del Trofeu Andros amb l'objectiu de posicionar el país i ajudar a obrir una finestra al mercat francès per mostrar que l'oferta de neu ja està operativa. Tot plegat es podrà demostrar amb una important cobertura mediàtica, que de fet ha fet variar els horaris de la prova per motius televisius, i tindrà lloc divendres i dissabte de 16 a 22.15 hores, i s'emetrà en directe a L'Equipe 21. El secretari general de l'Automòbil Club Andorra, Toti Sasplugas, ha assegurat que això implica molt rigor perquè s'han de respectar els horaris de manera estricta, però és un fet que no els hi preocupa perquè ja està tot a punt i la pista “en perfectes condicions”.
L'organització va aprofitar la primera nevada del novembre per enllestir el circuit més ample del campionat, i un dels més llargs. Els corredors participants seran més o menys els de cada any perquè es tracta d'una disciplina molt especialitzada, i BMW, Mazda i Audi es disputen el campionat, “això demostra la importància que té a França”, segons Sasplugas. Una vegada més hi haurà la disciplina de les motos amb la participació dels corredors andorrans Xavi España, Àlex Antor i Daniel Fontanet. D’altra banda, l’Andros és un precursor de les proves de velocitat amb cotxes elèctrics i enguany tornaran a participar al circuit del Pas de la Casa.
La previsió de públic és d'entre 3.000 i 4.000 persones, i segons ha explicat el director de Producte i Nous Projectes d'Andorra Turisme, Enric Torres, l'organització implica al voltant de 1.500 pernoctacions i ajuda força a tenir visibilitat en el mercat francès. A més, per intentar apropar la prova a la població, dissabte a les 11.30 hores els corredors s'aproparan al Pas de la Casa per signar autògrafs.
Aquesta prova compta amb un pressupost de 120.000 euros, i la col·laboració d'Andorra Turisme, grup Hiper Pas, i Crèdit Andorrà. Sasplugas ha lamentat no poder assegurar la continuïtat de la prova, ja que aquest any han agafat el compromís i les instal·lacions estan en bon estat però “tenim els recursos que tenim i hem d'anar any a any”.
Finalment, el director de Màrqueting de Crèdit Andorrà, Joan R. Mas, ha volgut mostrar una vegada més el suport de l'entitat perquè consideren que el sector de la neu “és estratègic per al país”.