motor
Les GSeries estrenen nova categoria amb els vehicles GiAnd
Crèdit Andorrà serà el patrocinador de la competició durant dues temporades
La competició de vehicles sobre gel GSeries, organitzada per l'Automòbil Club d'Andorra, comença "una nova etapa" amb Crèdit Andorrà com a patrocinador oficial i principal durant dues temporades. Aquest acord, tal com ha explicat el secretari general de l'ACA, Toti Sasplugas, ha permès, després d'un any de transició per la caiguda de l'anterior patrocinador, BPA, tirar endavant un canvi de format de la cursa i crear una nova categoria, la GS2, amb vehicles prototipus que s'han desenvolupat durant els darrers 3 anys especialment per a la competició, els GiAnd. La cita arrenca dissabte amb els primers entrenaments i tornarà a tenir cinc jornades de cursa al llarg dels mesos de gener i febrer. L'organització s'ha mostrat satisfeta pel fet de poder comptar amb una trentena de pilots entre les dues categories, arribant gairebé al màxim que permet el format.
El director de màrqueting de l'entitat, Joan Ramon Mas, ha assegurat que Crèdit Andorrà aposta per aquest patrocini perquè és una competició genuïnament andorrana que ajuda a reforçar els esports d'hivern, i per la seva vocació de donar suport a tot el relacionat amb el món de la neu, tenint en compte que "és un dels principals motors de l'economia del país".
En aquesta etapa es crea una segona categoria monomarca, la GS2, amb vehicles especialment dissenyats per al circuit del Pas de la Casa, els GiAnd Car. La categoria es posa en marxa sota el concepte de monogestió, de manera que tots els vehicles tindran el mateix motor i la mateixa mecànica, i la diferència només vindrà donada pel pilotatge. Sasplugas ha explicat que hi haurà sis vehicles, i que en cadascun d'ells hi competiran dos pilots, en règim de lloguer. "És un vehicle ideal per debutar sobre el gel, que donarà molt d'espectacle", ha assegurat. A més, s'ha mostrat satisfet d'haver pogut culminar un projecte que es va iniciar fa tres anys, durant els quals PCR Sport ha desenvolupat el propotipus de tracció total amb motor Suzuki Hayabusa de 1.300 cc i 180 CV.
La 12a edició de les GSeries també experimenta un canvi de format. D'una banda, els propers 17 de desembre i 7 de gener es faran els assajos generals de les dues categories, i posteriorment es torna a un calendari més ampli, amb 5 curses durant diferents dissabtes entre els mesos de gener i febrer. Cada cursa, per assegurar-se que els guanyadors siguin els pilots més complets en totes les disciplines, comptarà amb cinc proves per sumar punts: dues Sprint (velocitat en una volta), dues Performance (cúmul de sis voltes), i la final. A més, s'han modificat els horaris per atreure més públic, de manera que els escalfaments es faran a partir de les 9.30 hores i les finals es disputaran entre les 17.30 i les 19 hores.
L'organització preveu comptar amb uns 14 vehicles i una vintena de pilots en la categoria principal, a més dels 6 GiAnd i els seus 12 pilots. Sasplugas s'ha mostrat satisfet de la participació, ja que és gairebé el màxim que permet el format, i ha assegurat que els canvis de format han generat molta expectació. El pressupost de la competició ascendeix als 100.000 euros, i les inscripcions tenen un cost de 1.600 euros per a la categoria principal i de 1.000 euros per a la GS2, als quals cal sumar els costos dels vehicles i els pneumàtics.