automobilisme
Suzuki espera Joan Vinyes
Juan López Frade, director de l’equip Suzuki Motor Sport, assegura que compten amb l’andorrà i que “podrà elegir el cotxe que prefereixi”
“Joan Vinyes és Suzuki.” Ho deia a començaments d’any Juan López Frade, director de l’equip Suzuki Motor Sport, quan el pilot andorrà encara no havia tornat a la competició després de la greu lesió que va patir. Ara, dotze mesos més tard, i passats tres ral·lis, López Frade reitera la confiança amb Vinyes pensant en la temporada vinent. “Vam parlar amb el Joan a Madrid el novembre passat i tot depèn d’ell. Sap que té cotxe amb nosaltres i que té la llibertat per elegir el que prefereixi.” Amb aquesta rotunditat es manifestava ahir al Diari el màxim responsable de Suzuki Motor Sport, que no amagava que “Joan no és un pilot, és un amic. Al marge d’això com a pilot és el millor que corre a Espanya i quan ell es trobi al cent per cent que torni. Podrà elegir entre els tres models que tenim. Un Swift de la Copa, el Super 1.600 o l’N5”.
López Frade recordava que Vinyes va reprendre la competició al setembre al Vila de Llanes amb un Suzuki Swift amb especificacions de la Copa monomarca i que dues curses més tard (La Nucía i Madrid) ja va agafar el Super 1.600, al Comunitat de Madrid RACE, que tancava la temporada al Campionat d’Espanya de ral·lis d’asfalt. Van ser només 4 quilòmetres a les carreteres madrilenyes, però prou clarificadors. “Estava contentíssim, i això que havia pogut fer molt poques coses. Però se’l veia satisfet i una altra vegada se sentia pilot. Ara fa uns dies que s’ha operat i sap que quan estigui bé aquí té el seu lloc. Ell sap que Suzuki és casa seva i que els tres models que tenim estan a la seva disposició.”
Com apunta López Frade, Joan Vinyes ha passat recentment pel quiròfan per sotmetre’s a una operació ja programada per millorar les prestacions de la mà que es va veure afectada per l’accident d’esquí que va patir el 2015. Segons fonts properes al pilot, l’operació va anar bé i Vinyes es troba ja fent recuperació i pot conduir.
L’andorrà reconeixia el novembre passat després de prendre part en el Ral·li Comunitat de Madrid, que tot i no haver pogut rodar el que ell hauria volgut amb el seu copilot Jordi Mercader al costat, les sensacions havien estat bones i confessava que “he dissipat molts dubtes i estic convençut que puc pilotar el Suzuki S1.600 a bon nivell. El ral·li ha durat poc, però suficient per sentir-me capaç de pilotar un cotxe com aquest”. Sobre el seu futur, Vinyes seguia mantenint el mateix discurs dels últims mesos: “seguir treballant per aconseguir el 100% del meu estat físic”.
I en això està l’experimentat pilot, que pot treballar sense pressa, coneixedor de la confiança de l’equip Suzuki i la plena disposició a reservar-li un cotxe quan estigui plenament recuperat i amb ganes de tornar a la competició de manera definitiva. L’última aparició de Vinyes va ser a començaments d’aquest mes, quan va participar en les 4 Hores de resistència de Lleida sobre terra, fent equip amb Melcior Caminal i Quim Guillamet. Allí només uns problemes mecànics van deixar els tres pilots fora del podi.
L’Espanyol, al març
El temps juga a favor de Joan Vi-nyes perquè el Campionat d’Espanya de ral·lis d’asfalt no donarà el tret de sortida, segons el primer esborrany de la Real Federación Española de Automovilismo, fins sl cap de setmana del 18 i 19 de març, amb el Ral·li Sierra Morena. Un mes més tard Cantàbria agafarà el relleu i al maig el protagonisme estarà a les illes Canàries, amb dues proves. Abans de l’aturada estiuenca l’Espanyol visitarà dos feus clàssics (Ferrol i Ourense al juny). Després, Princesa de Asturias, Llanes, La Nucía i Madrid, els dos últims ral·lis al novembre, completaran el campionat.
AMÀLIA VINYES ENFOCARÀ L'ANY VINENT EN FUNCIÓ DEL PRESSUPOST
Amàlia Vinyes, que fa un parell de mesos va acabar la temporada amb la prova del Jarama del Campionat d’Espanya de Resistència (CER), encara no ha decidit què farà l’any vinent i la seva tria estarà condicionada pel pressupost que pugui tancar. Hi ha la possibilitat de continuar en turismes als circuits o bé decantar-se cap als ral·lis. La decisió arribarà durant els dos o tres primers mesos de l’any vinent.