Automobilisme

Carchat vol tornar

Després d’un any sense competir, l’andorrà es fixa fer el Campionat d’Espanya de Ral·lis de Terra de cara al 2017

Carchat vol tornarFACEBOOK

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Passar un any sense posar-se davant un volant i sentir les sensacions de competir a la màxima velocitat per carreteres tancades es fa dur per als qui els apassiona l’automobilisme. És el que li ha passat a Joan Carchat, que des que va acabar el 2015 el World Rally Car, assolint el subcampionat en la categoria de Producció, no s’ha tornat a vestir amb la granota i ha estat tot el 2016 sense competir per falta de pressupost per a un circuit sencer.

Però Carchat s’ha cansat de veure els toros des de la barrera i vol tornar a l’acció de cara a aquest 2017. La intenció és poder fer el Campionat d’Espanya de Ral·lis de Terra, un circuit més econòmic que el d’asfalt. A més, vol fer-ho amb l’equip ACSM, que sempre li ha mostrat el seu suport i que l’ajudaria a comptar amb un vehicle del grup R (és a dir, una categoria similar a WRC2), la qual l’andorrà es fixa com a objectiu. “Vull fer l’Espanyol de ter­ra com a mínim i després potser alguna modalitat més”, afirmava el pilot en declaracions al Diari.

Per poder complir aquest desig, Carchat necessitarà un pressupost d’uns 100.000 euros (al Campionat d’asfalt li caldrien uns 50.000 euros més). De moment, l’andorrà no s’ha mogut per aconseguir un patrocinador que li garanteixi la seva presència al circuit el 2017. “Sé que vaig tard, però com sempre”, indicava l’andorrà, que acceptava que “les possibilitats d’obtenir el pressupost i competir són d’un 50% ara mateix, tirant a l’alça”. Una vegada passin les festes se centrarà més a aconseguir que les parts es concretin per ser a l’Espanyol de ter­ra i a mitjan març hauria de tenir alguna cosa tancada per poder ser a la primera prova del calendari, que es realitza a Múrcia. “Tinc moltes ganes. La veritat és que vaig veient vídeos pel Facebook i sempre em fa pensar que hi he de tornar”, comentava.

Aquest 2016 no va poder competir però va estar a prop de fer-ho. “Vaig estar a punt de tancar un acord amb una entitat bancària però a l’últim moment no van sortir les coses”, explicava. Tot i això, no li van faltar les oportunitats de córrer alguna prova. “Vaig poder fer algun ral·li, però al final em vaig tirar enrere perquè gastar diners per només fer una cursa em sabia greu i jo preferia fer un campionat sencer i lluitar per alguna cosa. Vaig pensar, millor guardar i estalviar”, exposava.

Un nou any en blanc seria un cop gairebé definitiu per al pilot del Principat. “Com més temps passes en blanc, més difícil és tornar”, assenyala Carchat, que ha estat tot el 2016 sense poder ni entrenar. No obstant això, creu que “a nivell ritme no seria un problema gran i potser només al primer ral·li no tindria el millor ritme, però el recuperaria ràpid”.

FRANÇA MANTÉ LA PUJADA ORDINO ARCALÍS A LA SEGONA DIVISIÓ DE MUNTANYA, EL 17 I 18 DE JUNY

La Federació Francesa d’Automobilisme, d’acord amb l’Automòbil Club, ha programat la Pujada Ordino Arcalís, puntuable per al Campionat de muntanya gal de segona divisió, per als dies 17 i 18 de juny, tres mesos abans de la data tradicional de la prova. Aquests dies la Pujada coincidirà amb la mànega andorrana del Mundial de trial, a Sant Julià de Lòria, la qual cosa convertirà Andorra en escenari amb el motor com a protagonista. L’únic inconvenient és que la prova andorrana calca les dates amb una del Campionat de Catalunya de Muntanya (Pujada a la Serra de la Llacuna), la qual cosa dificulta la seva puntuabilitat per al Català, com enguany. La Pujada ha rebut un fort impuls sumant-se al calendari gal.

tracking