Automobilisme
A temps complet
Suzuki confirma que Joan Vinyes competirà tota la temporada del Campionat d’Espanya d’asfalt veient les bones condicions en què es troba
Joan Vinyes ja està a la recta final del calvari personal que ha passat després d’haver estat dos anys sense tenir la sensació de la competició pura d’una temporada sencera. El pilot del Principat ja va poder assaborir el tacte del volant en un ral·li a finals del curs automobilístic passat, quan va prendre part d’algunes proves del Campionat d’Espanya d’asfalt. El moment realment esperat per a Vinyes, però, ja està a punt d’arribar. A mitjans de març, el 17 i 18 de març, serà a la sortida de la primera prova de la temporada, el 35è Ral·li de Sierra Morena, a Còrdova. Així ho va confirmar des de l’equip Suzuki Motor Sport el propi director, Juan López Frade. Els petits dubtes que restaven ja s’han esvaït i competirà tota la temporada, sempre que les molèsties a la mà que l’han apartat un any i mig el respectin durant tot aquest temps.
Les condicions físiques actuals de l’andorrà són molt òptimes. Ell mateix ho va poder comprovar en uns tests realitzats a Galícia fa quinze dies. “Es va trobar súper a gust i totalment recuperat”, explicava López Frade. A més d’estar físicament bé, es troba amb moltes ganes anímicament, segons el seu entorn, cosa que porta a ser encara més optimista.
El dubte ara és veure quin cotxe durà per completar el seu retorn a temps complet. En aquests testos que va realitzar a Galícia va poder provar un Suzuki Swift R+, el més potent que té l’equip i que correspon a la categoria N5. També va provar el ja conegut per ell S1.600. Amb tots va tenir bones sensacions i serà el mateix Vinyes qui acabarà escollint el vehicle amb el qual competirà. “Té tres tipus de cotxe per escollir, però jo diria que utilitzarà el més potent, el Swift R+. És un cotxe més exigent, però va tenir bones sensacions i n’estic al 99% convençut que es decantarà per aquest”, indicava el director de Suzuki Motor Sport.
Per les declaracions que el pilot del Principat va fer després de la jornada d’entrenaments a Galícia, tot fa pensar que es decidirà finalment per aquest. “No tenia gaire experiència en un 4x4 en asfalt, però m’ha sorprès en el bon sentit. El cotxe corre, frena, és fàcil de portar, el pas pels revolts és molt bo... No podria dir res dolent”, explicava l’andorrà respecte l’R+. Ha de decidir-ho abans de fer la inscripció per a la prova inaugural de la temporada, és a dir, abans del 4 de març. Abans, disputarà alguns tests preparatoris més o fins i tot un ral·li de nivell regional per confirmar les sensacions al volant del vehicle de categoria N5.
També està confirmat que Vinyes tindrà al costat el seu copilot habitual, Jordi Mercader. El més importat de tot, però, és que el pilot tornarà a representar Andorra en la màxima competició espanyola de ral·lis. “Ens alegrem molt que hi pugui ser”, concloïa López Frade.
JOAN CARCHAT, SENSE NI COTXE, NI PATROCINADOR, TÉ EL RETORN A LA COMPETICIÓ EN 'STAND BY'
Joan Carchat va anunciar a final d’any que després d’haver passat una temporada en blanc tenia la intenció de tornar a competir aquest any al Campionat d’Espanya de ral·lis de terra, una competició més econòmica. Malgrat tot, a falta de menys d’un mes per a l’inici de curs, l’andorrà no té ni cotxe ni patrocinador tancat i a més ha separat camins amb l’equip amb què va córrer el últims anys, l’ACSM. “Estic mirant de comprar-me un Mitsubishi o un Mini, però ara diuen que el que té futur és l’R5 i tampoc vull fer un pas en fals i gastar diners en un cotxe que demà no hi pugui ni córrer”, comenta Carchat, que a més té el problema afegit que no té temps “per buscar bé un vehicle”. Pel que fa a la no continuació amb l’ACSM, Carchat explica que l’equip ha arribat a un acord amb Skoda, per la qual cosa seguir amb ells representaria comprar-ne un valorat en uns 250.000 euros, una despesa que és inviable actualment.