Automobilisme

Any de creixement

L’Automòbil Club guanya un miler de socis i s’apropa als 6.500

Any de creixementS. C. Ll.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L’Automòbil Club d’Andorra va celebrar ahir assemblea general ordinària en la qual es va procedir a la reelecció d’Enric Pujal com a president per als pròxims quatre anys –no es va presentar cap altra candidatura– i, entre altres punts, es va anunciar un increment significatiu del número de socis. L’entitat, seguint les directrius marcades pel pla estratègic aprovat el 2016, ha aconseguit arribar gairebé als 6.500 socis, després de sumar-ne 1.094 de nous durant l’últim any. “És un augment històric que ens porta a recuperar xifres de fa deu anys”, assenyalava el secretari general, Toni Sasplugas, que va explicar el creixement pel fet de ser més actius a l’hora de donar a conèixer els avantatges de ser soci i per les noves modalitats ofertes. Aquest fort impacte social és una de les raons que fan veure Enric Pujal “amb molta il·lusió el futur del club. Amb aquests ingressos per l’increment de socis i amb l’augment de l’àrea de negocis crec que d’aquí a tres anys podrem tenir uns beneficis macos”.

Pujal lidera des d’ahir una junta continuista de set membres, amb l’únic canvi de l’entrada de l’exministre Jordi Alcobé per Toni Riba. Segueixen Jordi Pascal (vicepresident), Ramon M. Planelles (tresorer) i els vocals Carles Puig, Carles Codó, Denis Marot i la novetat, Jordi Alcobé. Els socis van donar llum verd a sumar dos membres més a la junta per poder cobrir totes les àrees que gestiona l’entitat.

L’assemblea, a la qual van assistir prop d’una trentena de socis, va aprovar l’estat de comptes de l’exercici 2016, que es va saldar amb un superàvit de 38.258 euros, que aniran a augmentar el fons social. “Tenim uns 500.000 euros a caixa”, va indicar Pujal. Els socis també van donar el vistiplau al pressupost del 2017, que preveu que es tanqui l’any amb un saldo positiu de 32.000 euros. Un dels punts que va generar més controvèrsia va ser el de l’augment de la quota de soci numerari en 4 euros (de 84,67 a 88,67) –l’any passat també es va pujar–, punt que es va aprovar amb el vot en contra de tres socis.

Esportivament, Enric Pujal va garantir la continuïtat del trofeu Andros, que ha tancat l’última edició amb un dèficit, com cada any, d’uns 30.000 euros. “Hi ha una partida al comú d’Encamp per a l’Andros, en desconec la quantitat exacta, i també per a millores al circuit. A més, sabem que el trofeu s’acabarà o tindrà un reformulament quan arribi a la trentena edició i volem estar aquests dos anys”.

El president de l’ACA va avançar que el creixement que han experimentat enguany les GSeries amb l’entrada de Crèdit Andorrà com a patrocinador principal farà que es redoblin els esforços per donar-li més repercussió. En aquest sentit, va assenyalar que “l’altre dia van tenir una reunió amb Crèdit Andorrà i vam parlar del ressò tan important que havia tingut enguany la competició a nivell de premsa i televisió i vam quedar a fer un replantejament. No sé ben bé com acabarà tot això, però volem donar-li encara un impuls més potent i si al darrere hi ha Crèdit i Dorna pot sorgir alguna cosa maca”.

FORA DEL CALENDARI

Sense Winter Ral·li ni Copa TT

En l’assemblea es va informar del calendari d’activitats programades per la comissió esportiva per al 2017, que manté les grans apostes. Només queden fora de la programació respecte el 2016 l’Andorra Winter Ral·li, prova de regularitat per a vehicles clàssics que va viure el desembre passat la tercera edició, i la Copa TT, de trial 4x4 que ha anat perdent empenta a poc a poc. “La desaparició de l’Andorra Winter Ral·li del calendari ha vingut perquè cada vegada ens costa més tenir participants. La gent té por de trencar el cotxe i per a nosaltres, a nivell organitzatiu, el mes de desembre ens ve molt carregat amb l’Andros i les Crèdit Andorrà GSeries”, va comentar el president, Enric Pujal. Sobre la Copa TT de 4x4, el president va explicar que a poc a poc s’havia anat apagant, amb cada vegada menys participants.

En el calendari 2017 continuen, i amb forces renovades, les Crèdit Andorrà GSeries, ja disputades, el Ral·li d’Andorra Històric, que completarà la 46a edició, la Crono Clàssic, la Pujada Ordino Arcalís, que un any més puntuarà per al Campionat de Catalu-nya, Espanya i França, i els programes de formació i joves pilots en els quals l’ACA ha posat molt d’interès.

tracking