Curses de muntanya

L'Spartan vol més diners

La primera reunió per parlar del futur de l’Spartan Race es tanca amb bona predisposició de totes les parts

L'Spartan vol més dinersFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Gairebé en plena ressaca de la Reebok Spartan Race i del Campionat d’Europa del cap de setmana passat a Encamp, ahir ja va produir-se la primera reunió per parlar del futur. La trobada va fer-se al comú d’Encamp amb la presència del cònsol major de la par­ròquia, Jordi Torres, el ministre de Turisme, Francesc Camp, i el director de la Reebok Spartan Race, Ángel Sanz. Aquest últim va presentar-se a la cita amb les administracions amb les credencials de l’èxit rotund de la segona presència de l’Spartan Race al país amb més de 4.000 participants i un total de 20.000 persones amb la suma dels acompanyants.

Les dades de participació també s’han traduït en retorn per al país, i és que segons l’estudi d’impacte econòmic de l’organització hi ha hagut un retorn directe per al Principat de 2 milions d’euros. La voluntat de totes tres parts és la mateixa, continuar, i a més fer-ho amb un acord per a dos anys. El ministre de Turisme, Francesc Camp, va admetre que “el balanç és immillorable, és un esdeveniment que funciona molt bé, tal com han demostrat les xifres”. En la mateixa línia va mostrar-se el director de la Reebok Spartan Race, Ángel Sanz: “La nostra comunitat ha estat encantada amb aquesta cursa d’Encamp.”

El cost total de fer la cursa és de 210.000 euros, dels quals el comú en va posar 60.000 (més 20.000 en espècie) i Andorra Turisme 50.000, mentre que l’organització va afegir la resta fins cobrir totes les despeses. Amb la voluntat clara de les parts per seguir, el principal escull que hi havia era l’econòmic. “Nosaltres hem fet un esforç gran i el comú també l’ha fet tenint en compte la seva dimensió, i creiem que Turisme hauria de fer el mateix. Tenim la clara intenció de seguir a falta d’acabar d’arreglar el tema econòmic”, va relatar el director de la prova. El ministre de Turisme va recollir el guant i va reconèixer que “no hi haurà cap problema per augmentar l’aportació i que la cursa pugui seguir venint”. Tot i que la xifra definitiva d’aquest possible augment encara no es coneix, seria de prop de 50.000 euros i faria que l’aportació d’Andorra Turisme a la Reebok Spartan Race fos del doble de l’actual.

Tot i que ahir tot just va ser la primera trobada a tres bandes per parlar del futur, la decisió definitiva no trigarà gaire temps a arribar per dos motius. El primer és la voluntat de l’organització d’anunciar les proves amb molt temps d’antelació per tal de “mobilitzar la nostra comunitat amb garanties i no deixar-ho tot fins a l’últim moment”. De fet, la primera intenció era que aquesta mateixa setmana es conegués el calendari complet de les proves de la Reebok Spartan Race, però la incertesa de la continuïtat de la cita andorrana farà que s’endar­rereixi unes setmanes aquest anunci. L’altre aspecte important a tenir en compte per tenir un desenllaç aviat és que durant les properes setmanes es tancaran les partides pressupostàries del Govern amb vista al 2018.

CANVI DE FORMAT

Si finalment es confirma el retorn de la Reebok Spartan Race, el que hi haurà segur és una variació respecte a l’edició d’enguany, ja que Morzine-Avoriaz (als Alps francesos) serà la seu del Campionat d’Europa l’any 2018. De cara al 2019, Ángel Sanz no va voler descartar Encamp per fer el Campionat d’Europa, “perquè compleix els requisits igual que totes”, però la lògica apunta que es mantindrà la política actual de seu rotatòria de cada edició.

El fet de portar una Reebok Spartan Race sense ser Campionat d’Europa podria afectar la participació i l’arribada de gent, tot i que el director de la cursa, Ángel Sanz, creu que “quan una ciutat és seu del Campionat d’Europa aquesta acaba creixent per ella mateixa”. A més, per pal·liar aquests efectes, es durien algunes proves diferents, com l’Spartan Ultra Beast, amb un recorregut de quasi 42 quilòmetres i més de 60 obstacles, o la prova de les curses més altes, que ara només tenen Morzine i Innsbruck, una idea que també satisfà Andorra Turisme si acaba incrementant la seva aportació.

tracking