reportatge
Gas per al retorn
El jove pilot andorrà Joaquim Gali es troba a València per competir amb una ‘wild card’ a l’European Talents Cup amb l’equip Laglisse. Explica que vol ser un fix d’aquest certamen la temporada que ve tot i que li falten patrocinadors.
Joaquim Gali té 17 anys i aquest cap de setmana tornarà a rodar en competició oficial, després d’uns quatre anys aturat, amb una wild card (invitació) a la cita valenciana de l’European Talents Cup, un campionat que “aposta per la solidesa econòmica dels pilots”. Des de ben petit es va formar en el món de les motos amb el pare, Joaquim, qui en el seu temps va destacar convertint-se en subcampió d’Espanya i sent setè del món. La manca de patrocinadors va obligar el jove corredor a aparcar el somni, però ara amb aquest certamen se li ha tornat a obrir una porta il·lusionadora per garantir-se el retorn. “Em prendré la prova com un entrenament de nivell més alt i posaré en marxa la mentalitat de cursa”, assegura Gali.
Aquesta oportunitat es va donar gràcies a la moto que l’empresa organitzadora del Mundial de MotoGP, Dorna Sports, va oferir-li a un preu “certament raonable [normalment solen costar uns 14.000 euros]” i l’equip amb el qual estarà a la graella serà el madrileny Laglisse. Una escuderia amb la qual, tal com diu el sènior dels Gali, el resident “Maverick Viñales es va proclamar vencedor de la categoria de Moto3”. L’esportista va posar rumb ahir cap a València i avui encetarà els entrenaments lliures i demà la lluita per la pole position, mentre que la carrera se celebrarà diumenge. Com a curiositat, el protagonista indica que “tot i que el campionat s’entén com a Europeu, per exemple, compartiré box amb un brasiler”. En qualsevol cas, el pilot andorrà afrontarà aquest esdeveniment com un primer pas per “convertir-me en participant permanent de l’European Talents Cup de cara a la temporada que ve amb el mateix conjunt Laglisse de Madrid”.
La família Gali vol tornar a l’actualitat pel que fa a l’àmbit del motociclisme de la mà del Joaquim, encara que malauradament l’economia per aconseguir-ho ho farà complicat, no pas impossible. Com a mínim necessitaran 35.000 euros (pneumàtics, benzina, mecànics, desplaçaments, etcètera) i de moment tenen reunits 10.000 amb la col·laboració de Cafè el Conseller, SPM i If Rent. En necessiten més per fer real l’objectiu de mantenir-se.