Motos
Barreda, agraït amb el país
El pilot d’Honda confessa que després de 4 anys de residència se sent integrat i cada cop amb “més tirada cap a Andorra”
El mediàtic pilot de motos Joan Barreda (34 anys) fa aproximadament quatre anys que resideix al país i tot el que ha viscut, envoltat de muntanyes, des que va arribar aquí fins ara ho valora força positivament. “Al principi he de dir que l’adaptació em va costar un pèl per les diferències que hi ha d’on venia [Comunitat Valenciana], però a dia d’avui m’hi trobo molt i molt bé”, va explicar ahir Barreda. En aquest sentit, va comentar que “el fisio també està vivint al Principat, igual que el motxiller, i per tant tinc més gent al meu voltant”. En un instant de confessió no va dubtar a assegurar que “cada vegada, vulguis o no, em tira més Andorra”. El corredor se sent a gust i sobretot satisfet per aquesta experiència tricolor, perquè li està servint en l’aspecte físic de cara a millorar i adquirir més versatilitat en el seu gremi.
Una faceta totalment primordial per a qualsevol esportista d’elit: “tenir la possibilitat de dur a terme entrenaments de qualitat en alçada em costava moltíssim en un inici i recordo que, per exemple, el primer any del Ral·li Dakar a Bolívia vaig estar a res d’apretar el botó perquè em socorrés l’helicòpter”. En canvi, actualment l’esportista nascut a Torreblanca ha passat a ser “un dels pilots que quan arriben condicions extremes miro de marcar les diferències. A l’etapa 7 [de l’actual Dakar] és el que provava de fer, encara que vaig caure”. Precisament sobre la cita d’enguany del ral·li raid més dur del món, en el qual va haver d’abandonar per les lesions que va patir al genoll i canell, va exposar que “dues setmanes abans que comencés no sabia si anava a córrer-lo, i el fet de vèncer a la segona etapa em va motivar per seguir endavant. No obstant això, a partir del mal al genoll era un voler i no poder. A més anava mal col·locat a la moto i a la mínima que agafava algun perill queia”.
El de l’equip Honda no fa massa dies que es va posar en mans del doctor Xavier Mir perquè li restaurés el canell i es va mostrar ambiciós amb el futur atapeït calendari del curs 2018-2019. “Tothom sap que el meu objectiu és guanyar el pròxim Dakar. En els propers dies se sabran els països, tenim experiència i m’he de preocupar que tot vagi normal [riu]”, va sentenciar.
LA PRIMERA EDICIÓ DE L'ANDORRA BIKE RACE ESTIMA REUNIR 250 PARTICIPANTS
La primera edició de l’Andorra Bike Race se celebrarà al país del 12 al 14 d’octubre i tal com va explicar ahir el director de la cursa de bicicleta de munta-nya, Dani Buyo, “inicialment volem ser previsors i ens marquem l’objectiu de reunir 250 persones. A la llarga sí que ens agradaria créixer més”. Com a característica, aquest esdeveniment esportiu trencarà barreres amb qualsevol altre de BTT que albergui el Principat, ja que serà la primera vegada que es faci mitjançant un format d’etapes. N’hi haurà concretament tres amb sortida i arribada a la capital, i segons Buyo, l’Andorra Bike Race tindrà “un retorn econòmic de 120.000 euros tenint en compte els corredors i tots els seus acompanyants”. La primera etapa es tractarà d’un pròleg de 10 quilòmetres a Andorra la Vella, la segona en seran uns 90 en territori Vallnord Copa del Món i l’última de 60 transcorrerà per dominis de Grandvalira.
Els trams neutralitzats estaran a l’ordre del dia, com les diferents categories, alhora es podrà participar en bicicleta elèctrica i es repartiran 6.000 euros en premis. La cita andorrana suposarà la darrera del Gran Fondo World Tour i “esperem que un 20% dels participants siguin estrangers [més enllà del que és Catalunya]”. L’actor i presentador Santi Millán, el pilot de motos Joan Barreda, i el corredor de MotoGP Aleix Espargaró: els ambaixadors de luxe.