Automobilisme
Ganes de més ral·licròs
Albert Llovera fa un balanç positiu de la seva participació al Mundial de l’especialitat i vol repetir l’experiència l’any que ve
Un cul inquiet com Albert Llovera sempre expressa la seva ambició per “estar actiu”. Aquesta està sent una temporada especial per al polièdric pilot. Un cop superada la lesió a la mà, l’andorrà va tornar a la competició al maig, a Bèlgica, a la primera prova del calendari de ral·licròs. Un Mundial en què ha anat “de menys a més”. Llovera assegura que “cada vegada m’he trobat millor i m’he adaptat més a la prova també perquè anava fent més quilòmetres”. El pilot fa un balanç satisfactori de la presència a les proves del calendari de ral·licròs 2, sis de set, i apunta que ha estat una experiència molt enriquidora.
A Llovera l’ha captivat “l’adrenalina que desprèn aquesta competició i la manera de córrer. Em sedueix moltíssim donar-ho tot en 5 minuts per poder passar a la ronda següent”. En aquest sentit, no amaga que li agradaria tornar a participar-hi l’any que ve. “És l’opció, de les que tinc, que més m’atrau”, remarca. “Tinc dos projectes per anar al Dakar, un amb buggy i un altre amb camió, amb el Tatra evolucionat, canvi semiautomàtic i que no em provocaria tantes molèsties a les mans”, exposa el pilot, que insisteix que “si em donen a escollir m’atrau més tornar a participar al ral·licròs”. Tot i això, Llovera estudia la possibilitat del Dakar i ni molt menys, si aconsegueix el pressupost, descarta participar-hi.
L’andorrà assegura que “el ral·licròs és el futur de l’automobilisme” i que l’any que ve vol pujar el nivell i competir encara millor. Durant aquest any, a cada cursa Llovera ha pogut repuntar i a Lohéac, la darrera, va acabar amb bones sensacions tot i no accedir a semifinals. “A França vam millorar moltíssim”, subratlla. “Van venir d’enginyers Joan Navarro i l’Alèxia Llovera i es va notar. Van fer una feina excel·lent”. Sud-àfrica és la darrera prova del calendari del Mundial de ral·licròs però l’andorrà encara no ha decidit si hi participarà. Tot i que, en principi, hi havia part del pressupost cobert per a França i per a Sud-àfrica, Llovera apunta que “ara m’han sortit coses per treballar amb el cotxe, altres esdeveniments, tres entre Barcelona i Madrid, i si vaig a Sud-àfrica el cotxe haurà estat un mes i mig a fora”. Renunciar als esdeveniments per tancar la prova de ral·licròs seria “renunciar a diners que necessitaria per acabar la temporada bé i arrencar l’any que ve”. Aquests són amb Fiat, al circuit de Catalunya, i un altre a Madrid, amb gent amb discapacitat i amb premsa. Els seus plans també haurien de passar per les Crèdit Andorrà GSeries. La seva inclusió en la prova “depèn del Dakar” i si finalment no hi participa faria les GSeries. En principi, en uns 15 o 20 dies Llovera desfullarà la margarida del Dakar i decidirà si s’acaba embarcant en aquesta aventura.
Sorra, gel, asfalt, qualsevol superfície és bona, ja que Llovera només vol “una màquina competitiva i accelerar”. Pura adrenalina.