Motociclisme
Neix el Trial Tres Nacions
L’FMA ha fet realitat una competició que uneix els millors especialistes del Principat, França i Espanya, juntament amb les federacions d’aquests països
El Principat tornarà a reunir el millor trial del món i ho farà sent pioner. La Federació Motociclista d’Andorra ha creat el Trial Tres Nacions, una prova completament nova que es disputarà a Sant Julià de Lòria el 4 i 5 de maig. Ho ha fet de la mà de la Federació Francesa de Motociclisme (FFM) i de la Reial Federació Motociclista Espanyola (RFME). La competició consistirà en la disputa d’una prova del Campionat d’Andorra, una altra de l’Espanyol i una darrera del Francès.
La iniciativa neix després que l’FMA constatés que enguany el país no acollirà cap cita del Campionat del Món de TrialGP. Tot i això, el Tres Nacions té una envergadura que es pot considerar superior, si més no en l’àmbit logístic. “És un repte organitzatiu, esperem molta més gent i hi haurà molts més pilots que al Campionat del Món”, explica Natàlia Gallego. La presidenta de l’FMA va més enllà i subratlla que “no perdem res respecte als any que hem organitzat el Campionat del Món perquè vindran els millors pilots del planeta”.
Un altre aspecte que augmentarà l’expectació i l’espectacularitat de l’esdeveniment és el fet que es disputarà sota el reglament stop. Això vol dir que els pilots continuaran tenint una limitació de temps per completar les zones, però que abans de realitzar-les es podran aturar, circumstància que no es dona al Campionat del Món. “Això ens permet crear zones de més dificultat que les del Mundial i, per tant, són més espectaculars”, diu Gallego.
L’envergadura de la nova competició és tal que triplica el nombre de motociclistes que hi participaran. Si en el Mundial prenen part uns 70 corredors, al Trial Tres Nacions n’hi haurà 230. Trenta d’aquests seran andorrans, cent espanyols i cent més, francesos. La primera conseqüència d’aquesta xifra és que el pàdoc haurà de ser més gran que en anys anteriors, ja que a banda dels pilots s’espera més públic, equips i organitzadors que mai a Sant Julià.
El camió-podi seguirà situat a la plaça de la Germandat de la parròquia laurediana i és on tindran lloc les sortides, arribades i entregues de premis de la primera edició del Trial Tres Nacions. L’esdeveniment, sobre el qual la FIM té la mirada fixa, neix “en veure que no ens havien inclòs en el calendari. Aleshores vam decidir crear una competició alternativa i que esperem que sigui tot un èxit”. Així es va començar a gestar la idea, reconeix Natàlia Gallego.
El 4 i 5 de maig el món del trial tornarà a situar Andorra al centre del mapa i ho farà per viure una competició que ha nascut al Principat, on tot apunta que arriba per quedar-se.
LES PRIMERES ESPASES DE LES DUES RODES ES DISPUTARAN LA NOVA COMPETICIÓ
Toni Bou tornarà a ser l’estrella de la cita laurediana. El resident i millor esportista del moment en aquesta disciplina buscarà tornar a imposar-se a pilots com el català Adam Raga, que mirarà de fer-li ombra a la prova del Campionat d’Espanya. A ells dos els acompanyaran Jeroni Fajardo i el jove Jaime Busto, que passa per ser un dels grans nous talents del trial peninsular. Pel que fa als esportistes francesos, destaca la presència d’Àlex Ferre i Benoit Bencaz. Sobre el paper, aquests són els dos pilots que lluitaran per endur-se el ceptre del Campionat de França. Tots ells formen una graella de sortida de luxe per a un Trial Tres Nacions que no tindrà res a envejar a cap altra cita del calendari.