Finals Copa del món
La carpa de Babel
Més de 400 periodistes de 15 països conviuen durant moltes hores a la sala de premsa habilitada al Tarter, on el càtering és un dels indrets més visitats.
Més enllà dels esportistes, voluntaris i organització, un dels col·lectius que més gent mou en aquestes finals de la Copa del Món és els dels periodistes. Durant aquests dies a Grandvalira n’hi ha més de 400 i la carpa de premsa del Tarter és ben bé una Torre de Babel on es pot trobar gent d’una quinzena de països que passen hores i hores per informar d’aquesta cita històrica arreu del món. S’hi poden trobar des d’estats clàssics del món de l’esquí com Suècia, Noruega o Alemanya, fins a d’altres més inusuals com Ghana o les Filipines.
Les encarregades de coordinar la sala de premsa són Marta Cerqueda i Gemma Bosch, i totes dues coincideixen a assegurar que “és una experiència única i és molt xulo ser una de les cares visibles”, i afegeixen que “el nostre objectiu és que la premsa estigui a gust i solucionar els problemes que els puguin sorgir durant aquests dies”. Però com a tot arreu, sempre hi ha de tot, i reconeixen que “és una muntanya russa, la majoria són molt amables i fins i tot ens han fet algun regal, però també hi ha l’altre extrem amb gent a qui no li agrada esperar”.
Però, sens dubte, un dels espais de la sala de premsa on hi ha més tràfec al llarg del dia és la zona del càtering, on els periodistes poden avituallar-se durant totes les hores que la sala de premsa està oberta. Pep Escolà, gerent d’El Rebost del Padrí, és el responsable d’alimentar els periodistes, i reconeix que “aquest és un esdeveniment històric i com a andorrà n’estic molt orgullós”.
Cada dia mouen unes 1.400 racions de menjar, amb dos primers plats i dos segons, i igual que amb les finals, aquí també es dona a conèixer la marca Andorra. De fet, Escolà admet que “nosaltres intentem que tots els que ens visiten provin coses d’aquí, com el xai d’Andorra, o trinxat amb patata i col d’aquí. En definitiva, intentem que els plats portin també el màxim possible de productes d’Andorra, que és la nostra raó de ser”.