Ral·li
Cyril Despres tria Oliveras
El resident comença la preparació del proper Dakar acompanyat del gironí Dani Oliveras, el nou copilot
Cyril Despres ja té copilot per formar tàndem al volant del seu John Cooper Works de l’equip Mini. El gironí Dani Oliveras ha estat l’escollit per acompanyar-lo al proper Ral·li d’Abu Dhabi, la primera cita en la qual competiran junts i que els pot servir per saber si acabaran formant equip per al Dakar del 2020. “En Dani té moltes ganes i és molt complet. Tenim les mateixes trajectòries i volem competir per intentar guanyar”, va assegurar el resident.
Pel que fa a la durada del binomi amb Oliveras, Despres no va poder garantir quin recorregut tindrà la parella, ja que depèn dels resultats i de la voluntat de l’equip Mini, però sí que va destacar que “les ganes d’un jove t’aporten moltes coses. A més, en un futur ens enfrontarem a ral·lis molt diferents i amb una navegació nova. El Dani i jo parlem la mateixa llengua, de motorista a motorista”.
El ral·li d’Abu Dhabi comença el 31 de març vinent i s’espera que pels volts del 2 o el 3 d’abril es conegui quin serà el traçat del proper Dakar. Tot i que encara no hi ha res tancat, és molt possible que passi per aquest país, a més dels deserts d’Oman, Jordània i l’Aràbia Saudita. De fet, segons va comentar Despres, “creiem que s’hi quedarà els propers tres o quatre anys”. És per això que no amaga que “el d’Abu Dhabi és un test que per a nosaltres podria ser definitiu de cara a formar equip en el proper Dakar”.
Dani Oliveras, de la seva banda, no podia dissimular la il·lusió que sent per afrontar aquest nou repte en la seva carrera. El català va debutar com a copilot de Gerard Farrés en l’últim Dakar. “Ens va anar molt bé”, reconeix. De fet, van acabar segons en la categoria de side by side. Tot i aquest resultat, l’opció de compartir competició amb Cyril Despres no té punt de comparació: “En tinc moltes ganes, sempre l’he admirat. De petit ja era un referent per a mi, s’ha endut cinc Dakars en moto. Fa molts anys que em segueix, jo tinc experiència ja que he corregut cinc vegades el Dakar en moto i, a més, ens entenem molt bé.” Cal destacar que Oliveras és expilot d’enduro i de trial, fet que va acabar de convèncer Despres. “També és mecànic, com jo, i després d’haver tingut altres copilots era el moment de canviar. Agafar algú que pot i vol rebre la meva experiència de la manera que la vull transmetre m’ajuda”, afirma el resident.
El copilot català haurà de controlar aspectes com la pressió dels pneumàtics, la cartografia, el moment d’inflada... Aspectes, tots ells, pràcticament nous per a ell. “M’he hagut d’acostumar a transmetre el que llegeixo en un road book. En motos, el pilot fa la funció de conductor i de copilot a la vegada, per això, ara que ha sortit aquesta oportunitat, havia d’agafar-la. En Cyril ja va parlar amb mi després d’aquest últim Dakar.” El repte no és menor, perquè l’envergadura del fabricant parla per si mateixa. Oliveras ho sap: “Soc conscient que estic al millor equip. El Cyril sap que no he pujat mai en aquest cotxe i haurem de veure quines sensacions tenim, però tot és entrenar”.
Un cop tornin d’Abu Dhabi, Cyril Despres i Dani Oliveras no s’aturaran i si tot va sobre el previst seguiran fent testos sobre el cotxe i la seva integració com a equip. Això serà durant els mesos de maig i juny. Aquestes experiències se sumaran a la que ja van viure a Saragossa, fa algunes setmanes. El Ral·li Silk Way, que comença a Rússia, passa per Moldàvia i acaba a Dunhuang, a l’oest de la Xina, és la propera pedra de toc que espera al nou binomi.
Cyril Despres ja ha escollit company per intentar conquerir el Dakar en cotxes, després de ser un dels millors de la història en motos. Ara, cal veure com rendeixen sobre les quatre rodes del Mini John Cooper Works per poder obtenir les primeres conclusions.
EL CATALÀ NO DESCARTA VIURE A ANDORRA EN UN FUTUR
Dani Oliveras ha aterrat amb força a l’aventura andorrana. Tant, que si les coses funcionen entre ell i el seu nou valedor no descarta venir a viure al Principat. “M’encantaria venir aquí a viure. A l’hivern hi ha muntanya per esquiar, a l’estiu, per fer BTT. Pots entrenar de moltes maneres”, va destacar el copilot, que als seus 32 anys no vol llançar campanes al vol massa aviat: “Ja s’anirà veient.” Pel que fa al seu pas de la moto a l’assistència de Cyril Despres, tot neix quan en el seu últim Dakar, tot i acabar novè, no aconsegueix trobar un equip competitiu i es comença a plantejar fer el pas a aquesta especialitat. “Em vaig posar una data límit. Acabant en el novè lloc el Dakar del 2018 volia trobar un equip competitiu i no va sortir”, va explicar a la roda de premsa d’ahir.