Raids
A punt per al Dakar
Albert Llovera es mostra ambiciós i amb ganes per al retorn al ral·li més dur del món
Albert Llovera es troba a pocs dies d’afrontar un nou repte majúscul amb la sisena participació al Ral·li Dakar, que enguany es durà a terme des del 5 de gener vinent a l’Aràbia Saudita. En aquesta edició competirà amb un camió oficial del Petronas Team De Rooy, que ja es troba a alta mar camí del país de l’Orient Mitjà, mentre que ell té previst viatjar-hi l’1 de gener. Sobre aquesta nova aventura, va manifestar: “Com l’afronto? No ho sé perquè dependrà de com estem al lloc perquè d’entrada faré la funció de tercer pilot de l’equip i de guardar les espatlles als altres dos.” A més, va afegir que “tal com diu el cap de l’equip, he de mantenir-me ben a prop per si falla algun dels dos companys, que jo pugui estar al més a dalt possible”. Durant els últims mesos des que es va anunciar que seria al Dakar, Llovera ja ha fet diverses proves amb el camió Iveco que pilotarà i es mostra satisfet de com està anant. En aquest sentit, va manifestar que “m’he trobat molt acoblat d’entrada, després dels primers quilòmetres ja em vaig sentir molt bé i molt còmode a diferència del Tatra, perquè aquest és més dòcil i agraït i amb el xassís i les suspensions més agraïts”. Per últim, va comentar que “el que vaig trobar més fàcil és que no he de fer servir el canvi de marxes, sinó que és automàtic”. La principal novetat del Dakar 2020 serà el canvi d’escenari, ja que es farà a l’Aràbia Saudita per primera vegada a la història. Sobre el traçat per a aquesta edició, Llovera va assenyalar que “serà una incògnita per a tots els pilots i no em preocupa tant perquè el recorregut és per a tots, però sabem que la primera setmana serà més ràpida i hi haurà més pedres, mentre que a la segona hi haurà moltes dunes i sorra”. A més, va remarcar que té “molts problemes per arribar fins on arribo, intento distreure’m i no pensar en el recorregut”. Sobre l’objectiu, va reconèixer que li faria “il·lusió poder fer un Top-15, i posats a demanar m’agradaria un Top-10, però he de ser responsable perquè hi ha camions força bons, i sempre que no perdi gaire temps amb els meus companys, ni amb mi mateix”. Per últim, va admetre que “hi ha dues coses que em fan una mica de por i respecte, la nit, ja que allà se’n fa molt d’hora, i també el fred, perquè dormo en tenda de campanya”. De cara al futur, el polifacètic pilot va explicar que té diverses opcions, com ara tornar a fer el Mundial de ral·licròs o centrar-se en el ral·li, concretament en curses de terra, tot i que “ara encara no em preocupa”.
ACORD AMB ANDBANK
Llovera i Anbank tornen a unir els camins, ja que l’entitat bancària tornarà a ser patrocinadora del pilot els tres propers anys, com ja ho havia estat anteriorment. L’acord es va anunciar al passatge de Centre Comercial Andorrà, a la capital, on quedarà exposat el cotxe que va utilitzar a l’últim Mundial de ral·licròs.