Reportatge
Desconnexió i a tornar-hi
Margot Llobera va quedar-se amb la mel als llavis per ser aquest gener al Dakar, però no es dona per vençuda i ja pensa en l’edició del 2021.
Margot Llobera va intentar-ho tot per ser al Dakar del 2020, però finalment no va poder ser. Es va guanyar el dret esportiu després de ser finisher al Merzouga Rally, on va acabar en 40è lloc a la general, i en el tercer dintre de la categoria femenina. Aquesta cursa l’organitza ASO, la mateixa empresa que és la promotora del Dakar, i els pilots que l’acaben es guanyen el dret de ser al Dakar. I així ho va fer Llobera. Va acabar el Merzouga Rally i va començar un altre ral·li, possiblement encara més dur, el d’intentar quadrar el pressupost i tancar els diferents patrocinadors per poder ser al Dakar. Ho va tenir pràcticament fet (l’organització li havia reservat el dorsal 101) però al final va caure-li un patrocinador i no hi serà, però el passat ja és història i mira cap endavant. La pilot va manifestar que “ara estic bé, vaig fer unes setmanes de desconnexió absoluta per assumir l’any que havia passat, que ha estat dur”, i va afegir que està “tranquil·la de l’any que hem fet, de com de bé hem treballat i de la qualitat de la feina, així que estic supercontenta”. Però el fet de que finalment no participi al Dakar no vol dir que no hi estigui pendent. El seu oncle, Albert Llovera, hi tornarà després de tres anys, i Llobera va explicar que està “molt contenta per ell”, A més, la jove pilot serà comentarista de la cadena catalana Esport3 durant quatre o cinc etapes, i també estarà algun dia a la retransmissió de Teledeporte. I això no és tot, ja que potser fa una visita a l’Aràbia Saudita per veure el ral·li de prop: “Si tenim l’opció, anirem a veure’l els últims dies per saber com funciona tot.” El 2020 ha quedat per impossible, però l’objectiu ja és el Dakar del 2021 i Llobera destaca que està “molt motivada i ja estic organitzant el calendari de l’any vinent”, i clou que “veurem si tiro cap a l’Europeu, curses al Marroc que serveixen per al Dakar o entrenaments a Dubai en funció del pressupost”.