Automobilisme
Llovera en vol més
L’andorrà negocia amb el Petronas tornar al Dakar 2021 i fer algun raid més durant l’any per arribar-hi més preparat
Fa tres setmanes que Albert Llovera va culminar la seva millor participació al Dakar amb la 15a posició a la classificació general de camions. En edicions anteriors, el pilot del Principat s’agafava els dies posteriors al final per descansar i recuperar-se bé després de l’elevada exigència que suposa aquesta competició, però enguany encara té el xip dakarià posat i no s’atura. De fet, aquest mateix cap de setmana tornarà a competir i correrà la G3 de les Crèdit Andorrà GSeries, però la seva activitat va més enllà aquests dies. L’andorrà està negociant ja amb el seu equip, el Petronas De Rooy Iveco, tornar-hi la propera edició, a la qual té clar que vol participar. I no només això, Llovera en vol més. La seva intenció és disputar alguna competició més durant l’any i no quedar-se només amb el Dakar. “Solament el Dakar no ho vull. Estem treballant amb l’equip, jo demano una mica més de carreres i tests, i en contrapartida sacrificaríem el ral·licròs. Si no surt aquest paràmetre, tornaria amb ells (al Dakar 2021), si ells ho volen, o amb algun altre equip, i faríem el Mundial de ral·licròs”, va explicar ahir Llovera abans de la conferència que va realitzar a la sala Consòrcia del Centre de Congressos, que es va omplir per escoltar les múltiples experiències que ha viscut aquesta edició a l’Aràbia Saudita, una ubicació totalment nova del ral·li. Llovera també va comentar que les converses amb Petronas De Rooy estan en el tram inicial, però a la vegada s’ha de tancar amb certa rapidesa per poder encarar el 2020 amb garanties. “Comencen a haver-hi les converses i cadascú diu la seva. Ens hem d’esforçar perquè les negociacions es facin una mica més ràpid per decidir si puc tornar al Mundial de ral·licròs o em quedo només amb l’equip i treballem en una direcció, que això és bo”, va indicar el pilot. Trobar un acord amb el Petronas seria l’opció preferida de Llovera, que així podria afrontar la seva següent participació al Dakar amb més preparació i treball a l’espatlla. “El que m’interessa és fer quilòmetres. Primer [fer més curses], representaria una mica més de retorn per als que em donen suport i, després, estaria en actiu, en carrera. Necessito aquesta intensitat”, va assenyalar el del Principat. Si s’acaba concretant aquesta proposat en detriment del Mundial de ral·licròs, Llovera i el seu equip mirarien de disputar alguna de les cites del Campionat del Món de raids FIA. “Vull fer coses cap al Marroc o Dubai, seria la meva expectativa, més que una Baja, que no és la il·lusió ara mateix”, va explicar. Tant la temporada de ral·licròs com de raids arrenca pels volts del mes d’abril, per la qual cosa encara hi ha dos mesos de marge per tancar el projecte 2020. Amb tot, Llovera va recalcar el gran avantatge que suposaria fer-ho com abans millor. “Si puc començar a treballar abans serà una satisfacció per a tots perquè si torno al Dakar vull lluitar per estar entre els 15 primers. Jo mateix em poso més pressió”, va dir l’andorrà, que recorda l’augment en la competitivitat que hi ha hagut en la categoria de camions respecte d’anys anteriors. “El barri en el que soc és el Bronx, acabàvem les etapes tots molt a prop els uns dels altres”, va exposar.