Motociclisme
A punt per als nous reptes
Xavi Cardelús estrena el curs la setmana vinent amb els tests del Mundial de MotoE
“Fem una passa endarrere per fer-ne després dues endavant”, aquestes van ser les paraules de Xavi Cardelús un cop va saber que no disputaria el Mundial de motociclisme que comença aquest mateix cap de setmana. Però no ser mundialista no vol dir, ni molt menys, quedar-se quiet, ja que enguany participarà en l’Europeu de Moto2, i també en el Mundial de MotoE, el campionat per motos elèctriques que organitzen els mateixos promotors que els del Mundial de MotoGP. I ho farà amb un objectiu a l’horitzó, poder tornar al gran circ mundialista en un futur no gaire llunyà igual que ha fet l’última temporada i mitja al Mundial de Moto2, primer com a pilot convidat en algunes curses, i després com a corredor permanent.
Després d’un temps de descans, i de mesos entrenant-se a nivell físic i en altres disciplines com en supermotard, Cardelús ja té la nova temporada a tocar i la setmana vinent afrontarà la primera experiència amb la moto elèctrica amb els tests oficials que es faran de dimarts a dijous al Circuit de Jerez, precisament on arrencarà el campionat al maig. Sobre aquesta participació al Mundial de MotoE, on correrà amb l’equip Avintia Esponsorama Racing, el pilot va explicar que “aquest serà un any d’aprenentatge dins d’aquesta categoria, i com abans em pugui adaptar a la moto, abans sortirà tot”.
El principal repte en aquest campionat serà la particularitat de la moto, i en aquest sentit, el pilot va destacar que “pel que m’han dit, no és tan difícil com sembla pel tema del pes”, i va afegir que “personalment no tinc cap referència i quan arribi allà parlaré amb el company d’equip [Eric Granado, tercer classificat al Mundial del 2019] perquè m’expliqui com pilotar la moto i poder tenir una referència per sortir a pista”. El Mundial de MotoE arrencarà i acabarà a Espanya, la primera cursa serà el 3 de maig a Jerez, i l’última el setembre a Xest, a més, passarà per Assen (Holanda), Spielberg (Àustria) i Misano (San Marino).
L’altre gran repte de Cardelús per a aquest 2020 serà l’Europeu de Moto2, on correrà amb el Team Stylobike, amb qui ja havia disputat el Campionat d’Europa anteriorment. El pilot debutarà el 26 d’abril a l’Algarve (Portugal), i el campionat es tancarà al novembre a Xest després d’haver passat per Xest (s’hi faran dues curses), Montmeló, Estoril, Alcanyís i Jerez. En aquest certàmen els objectius seran força diferents que al Mundial de MotoE, i Cardelús va manifestar que “l’objectiu serà estar al Top-5 a cadascuna de les curses, i també lluitar pels podis”, i va destacar que “enguany hi ha molt nivell a l’Europeu, però jo he demostrat que puc ser allà, i l’objectiu és acabar entre els cinc primers a totes les carreres”. A més, un dels aspectes positius d’aquest campionat és que coneix els circuits, i va manifestar que “són traçats on hi vaig des de fa temps i els conec tots molt bé, això no serà cap problema”. Sobre el futur més enllà d’aquesta temporada que tot just comença, Cardelús ho té clar, “l’objectiu és tornar al Mundial de Moto2”, i afegeix que “hi ha molts pilots que han anat al Mundial de Supersport, però el meu objectiu no és aquest, és tornar a Moto2 i lluitaré per això”.
Sense afectació pel coronavirus
Un dels esports que s’han vist afectats pel Coronavirus ha estat el motociclisme, amb la cancel·lació de la cursa de MotoGP al Qatar, i la suspensió fins a l’octubre de la de Tailàndia. De moment, però, ni el calendari del Mundial de MotoE ni el de l’Europeu de Moto2 s’han vist afectats i es podran disputar amb normalitat tal com està previst.