Motociclisme
Olor de benzina
Els pilots de MotoGP Maverick Viñales i els germans Espargaró han començat els entrenaments al Circuit d’Andorra-Pas de la Casa
Després que alguns dels pilots residents de MotoGP –Àlex Rins i Tito Rabat– i l’andorrà de Moto2 i MotoE Xavi Cardelús obrissin la veda al Circuit d’Andorra-Pas de la Casa ara fa una setmana, ahir va ser el torn de Maverick Viñales, Iker Lecuona i els germans Aleix i Pol Espargaró. Després de dos mesos de confinament per la crisi de la Covid-19, i que el Govern donés llum verd a la fase 2 per al retorn de l’activitat esportiva, el circuit va obrir les portes per tal que els pilots residents del país poguessin retrobar-se amb l’adrenalina, l’olor de benzina i l’asfalt. En aquesta jornada, a banda dels esmentats també van rodar el pilot de superbikes Xavi Forés i el madrileny resident de Moto2 Jorge Martín.
Retrobar-se amb les sensacions i sentir el privilegi de poder entrenar a Andorra va ser, sens dubte, el missatge principal dels pilots que van rodar ahir. “El confinament s’ha fet llarg i dur. Passaven les setmanes, no es veia una millora en la situació, però ara som una mica més optimistes i sembla que l’inici de la temporada està més a prop”, va explicar, força satisfet, Pol Espargaró. El seu germà Aleix va intervenir: “Soc una persona a qui li agrada molt sortir a fora i entrenar. Al país es gaudeix molt exercitant-te amb la bicicleta i corrent per la muntanya. És un privilegi i, per això, el confinament a casa s’ha fet una mica dur.” Ara bé, per a ell i la resta de pilots comença a entrar la llum: “Sí que hi haurà Mundial el 2020.” En aquest sentit, va indicar que “estem constantment en contacte amb Dorna, amb Aprilia en el meu cas, i sembla que cada cop va tot millor”. El petit dels germans, el Pol, també s’apunta al fil optimista i va afegir que “la previsió és començar el Mundial el 19 de juliol i, tot i que encara no hi ha confirmació del govern espanyol per començar a Jerez, que hi hagi una data marcada ja diu molt”.
La manca de dates per la crisi sanitària i el fet d’haver de comprimir el calendari farà que “no sigui un mundial gaire llarg, però el rebrem amb moltíssimes ganes igualment”, va postil·lar. “Ara sembla que tot comença a ser normal o, almenys, hem agafat una part de la normalitat que hi havia abans del confinament”, va afegir Pol Espargaró.
Córrer sense públic
Veient-se obligat, com la majoria d’esports, a celebrar-se sense públic, l’espectacle del motociclisme i de MotoGP quedarà, amb tota seguretat, escapçat sense la gent a les graderies. “Serà difícil”, va explicar Aleix Espargaró. “Estem acostumats a fer la pretemporada sense públic i es fa molt estrany. No m’imagino estar a la graella preparat per sortir i no sentir el públic. Malauradament ens haurem d’acostumar a això en aquest any atípic.” El seu germà va explicar que “serà molt estrany. Fem això perquè és la nostra passió, però també pel públic i sense ells al circuit, tot plegat perd una mica de sentit. Els trobarem a faltar”. El pilot de MotoGP de l’equip Red Bull KTM Tech3 Iker Lecuona també va reconèixer que córrer sense l’alè de l’aficionat “serà molt estrany, igual que fer-ho amb un pàdoc més reduït”. Tot i això, Lecuona va afegir que aquestes mesures s’han implementat al circuit “pel bé de tothom, així que qualsevol decisió al respecte la trobaré correcta”. El pilot valencià també es va mostrar molt optimista de cara al futur del Mundial.
EL FIM CEV DEL 2020 COMENÇA A PORTUGAL
Portugal inaugurarà el FIM CEV Repsol del 2020, l’Europeu de Moto2. Les tres primeres proves puntuables van haver de ser ajornades a conseqüència de la pandèmia mundial pel coronavirus i les restriccions establertes per aquest motiu van impedir el començament de la competició el 23 i 24 d’abril passat al circuit de l’Algarve portuguès. Les cites de València, Barcelona i l’Aragó han de ser reubicades en el nou calendari d’una competició en què hi haurà l’andorrà Xavi Cardelús.