Guanya València

L’ACB manté la proposta i la ciutat del Túria s’acaba imposant com a seu tot i la privilegiada situació sanitària d’Andorra

Guanya ValènciaVALÈNCIA BASKET

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Va ser inevitable que s’escapés algun sospir de decepció, de lamentació, un cert desencís que va acabar esdevenint la reacció més gràfica i una clatellada a les il·lusions d’Andorra i el MoraBanc per acollir la fase final de la Lliga Endesa. Moltes vegades no acaba guanyant qui té algunes de les millors cartes i, en el cas de l’adjudicació del campionat per resoldre la temporada 2019-2020 a l’ACB, l’envejable situació sanitària del Principat no ha resultat definitiva. La principal favorita, València, va ser escollida ahir, oficialment, com a seu de la fase final de la Lliga Endesa durant la reunió telemàtica que va mantenir l’ACB amb els 18 equips. “Un cop estudiades les nou candidatures i diversos informes mèdics externs, l’ACB ha seleccionat València com a seu de la fase final de la Lliga Endesa atenent principalment criteris sanitaris i, en segona instància, d’allotjaments i instal·lacions esportives”, va comunicar l’ens espanyol.

En aquesta nova trobada, també es va donar llum verd a la celebració del campionat i el president de l’ACB va donar a conèixer les dates exactes. La resolució del campionat tindrà lloc del 17 al 30 de juny, amb 13 dies de jornades maratonianes de bàsquet repartides entre la Font de Sant Lluís i la magnífica instal·lació de l’Alquería del Basket, amb 15.000 metres quadrats i 13 pistes. La fase de classificació serà de 10 dies, les semifinals es disputaran el 28 de juny i la final, dimarts 30.

A banda de les excel·lents instal·lacions valencianes, la presència en la candidatura de Juan Roig, tòtem de Mercadona, ha estat un escull insalvable davant la proposta andorrana. El president del MoraBanc Andorra, Gorka Aixàs, va comentar que “avui [per ahir] ha estat tot molt més argumentat [a la reunió], amb més criteris a valorar i València ha estat la millor”. El mandatari tricolor va subratllar que Andorra s’havia quedat a prop i va voler “agrair la feina i l’esforç de tota la gent que ha treballat en la candidatura”. A més, Aixàs va destacar que, malgrat quedar-se a les portes, Andorra ha demostrat que és “una destinació segura “ i que “és el missatge que hem pogut transmetre”.

Per part seva, el president de l’ACB, Antonio Martín, va explicar un cop finalitzada la trobada que “a banda de tenir la Font de Sant Lluís i l’Alquería, València tenia tot allò que demanàvem, més enllà de ser la millor seu pel que fa a seguretat sanitària”. A més, va afegir Martín, València assegurava “les recomanacions dels metges de tenir una mobilitat reduïda i distància equidistant amb els hotels”. “És molt fàcil defensar València com a seu”, va cloure el màxim mandatari de l’ACB, a més de destacar la feina “dels altres nou candidats”, entre ells, evidentment, la d’Andorra.

LES MASCARETES DEL MORABANC ANDORRA JA ESTAN A LA VENDA AL WEB DEL CLUB

El MoraBanc Andorra ha llançat la seva pròpia línia de mascaretes, juntament amb la firma OTSO, i ja es troben a la venda des d’ahir. Les noves mascaretes són de cotó i, com va informar el club en un comunicat, “estan fetes per evitar irritacions a la part interior i amb una gran capacitat per evitar la filtració de bacteris i microbis”. A més, les mascaretes tenen una tercera capa de polièster per una sublimació d’alta qualitat i són reutilitzables, no tenen data de caducitat i s’han de rentar seguint les instruccions que consten en l’etiqueta interior. El club ha creat dos models, el Brut, que replica la cara de la coneguda mascota del MoraBanc, i el MaiPor, que és de color blau i més sobri. El preu de cada mascareta és de 17 euros –hi ha tres talles– i es poden comprar a la botiga on line del club i també a la Farmàcia del Consell d’Andorra la Vella o a través de l’app de City Xerpa al seu espai XerpaMarket. Per als interessats o aficionats que vulguin fer-se amb una mascareta però a través del club cal fixar cita prèvia per recollir-les trucant al 885 900.

tracking