reportatge

L'altre Dakar

Més de quatre mesos abans perquè arrenqui la cursa més dura del món, alguns pilots com Albert Llovera estan fent l’altra carrera paral·lela per trobar patrocinadors que els permetin estar a la línia de sortida de Jeddah el 3 de gener vinent.

L'altre DakarFOTOESPORT

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

La propera edició del Ral·li Dakar està programada de diumenge 3 a divendres 15 de gener, però l’altre Dakar ja ha començat per a molts pilots, com és el cas d’Albert Llovera, que està buscant patrocinador per poder estar per setena vegada a la línia de sortida de la cursa que l’any vinent arrencarà i acabarà a la localitat saudita de Jeddah. El corredor va tornar aquest 2020 a disputar el ral·li més dur del món, i va fer-ho amb una excel·lent actuació acabant dins del Top-15.

El 2020 està sent un any d’incerteses en tots els aspectes, i també, com no, en el de l’esport, com admet Llovera. Dintre dels seus plans tenia disputar un parell de curses del Mundial de ral·licròs (les de França i Barcelona, i no descartava també la de Portugal), però la incertesa que envolta aquest certamen ha fet que el pilot posi tots els ous a la cistella del Dakar, i per això ara ha engegat una campanya per trobar patrocinadors que l’ajudin a sufragar les despeses. I no hi ha millor aval per aconseguir-ho que la seva trajectòria i l’actuació de l’any passat. En aquest sentit, Llovera explica que “l’equip de l’any passat [el Team De Rooy-Petronas] està content de com va anar i, a més a més, ells també van tenir molta repercussió, que també ajuda”. De fet, afegeix que “vam tenir un retorn d’un milió d’euros a la televisió, i més de vint milions d’interaccions a les xarxes socials”.

Si una cosa té Llovera és que mai s’atura, només fa falta veure el seu historial amb sis participacions al Dakar, Mundial de ral·lis o Mundial de ral·licròs, entre molts d’altres. Tampoc ara s’atura a la recerca del patrocinador, i el pilot es mostra optimista i destaca que “estic mirant opcions una mica per tot arreu i de moment no m’aturo gens, a més, el patrocini que oferim no és només posar un adhesiu a canvi de diners, també fem altres coses com totes les conferències o també altres aspectes com la solidaritat [és ambaixador de l’Unicef]”.

La idea principal seria repetir l’experiència a l’Aràbia Saudita amb el camió Iveco del Team De Roy-Petronas. De fet, Llovera explica que “he parlat també amb Iveco i amb Petronas per intentar no canviar, ja que ja tenia la mida presa al camió i si no és més complicat tornar a adaptar-se a un altre”, però reconeix que “jo estic obert també a altres coses i estic a l’espera de veure què passa”.

El Dakar arrenca el 3 de gener, però Llovera, de moment, no es marca cap data límit per trobar el pressupost perquè “ningú em dona pressa”, però alhora admet que “és important saber com abans millor si hi vas o no perquè el plà d’entrenaments té variació, ja que hi ha testos programats al Marroc o al nord d’Europa, i no es pot fer una despesa sense tenir clar si després es farà o no la competició”. De fet, la idea és “anar a Granada a fer el ral·li que substitueix el del Marroc, però normalment vas a una prova com aquesta si tens alguna cosa tancada per al Dakar”.

Encara falten més de quatre mesos perquè arrenqui la cursa a Jeddah, però alguns, com Albert Llovera, ja han començat l’altre Dakar.

tracking