Els hotelers afirmen que Messi dona prestigi al sector del país

Pujol creu que la compra de l’Hotel Canut per part del futbolista situa Andorra “en el mapa del turisme d’alt nivell”

Els hotelers afirmen que Messi dona prestigi al sector del paísFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

En un context en què el Principat està en boca de tothom per l’èxode de youtubers espanyols cap als Pirineus, l’arribada del millor futbolista del món, Leo Messi, en format inversor al país no fa més que expandir la marca Andorra per tots els racons del món. La compra de l’Hotel Canut per part de la societat MiM (la primera M cor­respon a la primera lletra de Messi i la segona a Majestic) contribueix a donar prestigi al sector hoteler, que precisament no travessa un dels seus millors moments com a conseqüència de la pandèmia.

“El grup de Messi és una cadena important. Que vingui gent coneguda i de renom et situa en el mapa del turisme d’alt nivell”, va assenyalar ahir el director de la Unió Hotelera d’Andorra (UHA), Jordi Pujol. En aquest sentit, la lectura que va fer d’aquesta operació, de la qual queden encara per tancar alguns serrells, és que “no som un petit país sense res”, sinó que “si hi ha grups importants decidits a invertir al país vol dir que alguna cosa tindrem”. Per dimensionar l’impacte que genera cada moviment de Messi –i no només dins del terreny de joc–, Pujol va posar com a exemple l’anterior compra de l’hotel Himàlaia. “A mi si em preguntes quins hotels hi havia a Baqueria Beret abans que vingués Messi no t’ho sabria dir”, va reconèixer el director de l’UHA. “Si hagués vingut Melià seria igual d’interessant però no tindria el mateix renom”, va apuntar.

En relació al potencial públic al qual va dirigit, Pujol va comentar que és important “mantenir la categoria d’alt nivell del país”. “No tenim tants hotels de cinc estrelles i per això no hem de deixar caure el que ja tenim”, va dir en referència a l’estatus al qual s’associava l’Hotel Canut, que darrerament ja estava sondejant el mercat intern i extern per avaluar les possibilitats de vendre l’establiment. “Sobretot ens dona la possibilitat de continuar millorant i no quedar-nos només amb els grups escolars que venen a esquiar”, va destacar. De totes maneres, Pujol va rebutjar valorar la notícia com a positiva tenint en compte que “sap greu” que una empresa familiar s’hagi de desprendre del seu negoci. En qualsevol cas, va remarcar que “encara seria més greu que l’haguessin tancat per fer pisos de luxe”.

El negoci passava per una situació delicada i els efectes de la pandèmia de la Covid-19 amb les restriccions de mobilitat dels països veïns n’han accentuat la crisi de forma irreversible. Amb l’adquisició, Messi segueix la seva política de diversificar les seves inversions amb negocis de categoria superior i en llocs singulars.

tracking