automobilisme

Marc Solsona, nou 'jove pilot' de l'ACA

L’andorrà s’afegeix a la nòmina de volants del programa de formació que intenten fer-se un lloc

Marc Solsona, nou 'jove pilot' de l'ACAFOTOESPORT

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Marc Solsona ha estat la darrera incorporació al programa de formació de joves pilots de l’Automòbil Club d’Andorra (ACA) i s’afegeix a la nòmina de volants del país que treballen per fer-se un lloc en el món del motorsport. Solsona viurà aquest diumenge la seva primera cursa com a pilot de l’ACA Esport, en una prova exigent, puntuable per al Campionat de Catalunya de munta­nya (CCM), com és la Pujada a la Trona. Una cita de les més dures del calendari ja que l’andorrà sap que es tracta d’un traçat difícil de memoritzar i d’establir referències correctes. En aquesta ocasió, Solsona està decidit a començar el seu aprenentatge sobre l’asfalt, una vegada superades les obligacions acadèmiques que el van privar de competir en carreres anteriors. La Pujada a la Trona era un clàssic al final de la dècada dels noranta i es va recuperar per al calendari català el 2019. En aquest sentit, la 19a edició de la cita serà una novetat per a tots els inscrits de l’ACA Esport.

Solsona explica que “pas a pas anirem millorant. Amb treball i esforç ho aconseguirem”, amb referència als darrers tests a Alcover (Tarragona), cita inicial del Català, en què les jornades prèvies va estar molt a prop d’Edgar Montellà. A més, el pilot sap que el fet d’haver viscut l’experiència com a aficionat en múltiples ocasions no té res a veure a situar-se al volant d’un cotxe de competició i completar un recorregut amb el cronòmetre com a jutge. “Fins al moment he realitzat una formació molt completa en l’àmbit teòric i he passat moltes hores en el simulador”, explica. Solsona hi afegeix que “una vegada al volant del CM tindré molt present que estic en l’inici del període d’aprenentatge i que, de moment, el crono me l’haig de mirar de reüll. Tindré rivals que em supe­ren en experiència i no puc pretendre estar al seu nivell tot just començar”. Ambiciós, però amb els peus a terra, el pilot andorrà afegeix que “serà positiu tenir referències i veure on estem a l’inici i anar comprovant la progressió a mesura que anem superant quilòmetres de competició”.

Reestructuració

D’altra banda, el secretari general de l’Automòbil Club, Toti Sasplugas, va anunciar una reestructuració del programa de formació, i en els propers tres anys la muntanya serà l’eix central. Unes noves directrius que regiran els joves pilots i que “tindran una durada de tres anys de formació i es limita el nombre de pilots”. Sasplugas va detallar que ara “es potenciarà la formació teòrica i la presència dels pilots als comandaments dels simuladors ins­tal·lats a l’ACA eSports Center d’Ordino”. El secretari de l’ACA explica que “amb aquests passos previs es pretén que quan el pilot passi a l’asfalt ho pugui fer amb vehicles que no hagin de tenir cap limitació pel que fa a les prestacions”.

tracking