REPORTATGE
El club renova la imatge gràfica
Adaptar-se als canvis no sempre és fàcil, i més quan et toquen una cosa tan personal com el teu equip de futbol
Adaptar-se als canvis no sempre és fàcil, i més quan et toquen una cosa tan personal com el teu equip de futbol. Això va passar ahir amb la presentació de la nova imatge gràfica de l’FC Andorra, amb el canvi de l’escut com a element principal. L’habitual signe identificatiu del club deixa pas a una nova figura amb tres cercles amb els colors de la bandera del país i dintre dues ‘A’ que representen la primera i última lletra del nom del país, així com les muntanyes.
Des del club van defensar que aquest canvi d’imatge “permet entrar en una nova manera de comunicar” i que “és una aposta pel futur i la modernització”. A més, el president de l’entitat, Ferran Vilaseca, va destacar que el canvi “era una de les petites grans passes que teníem marcades a l’agenda i que era un pas important per adaptar-nos als nous temps”.
Com era d’esperar, un cop es va donar a conèixer el nou escut, les xarxes van començar a bullir i ho van fer amb una majoria d’opinions contràries, potser fruit d’aquella teoria que diu que les crítiques sempre fan més soroll que els elogis. Els arguments apel·laven a la pèrdua d’identitat d’un club que està a uns mesos de fer 80 anys d’història, i també van afegir-se a aquestes crítiques alguns exjugadors com Jordi Alàez, que va publicar un “lamentable”, o Ildefons Lima, que al seu Twitter comentava que “digueu-me clàssic, antic o com vulgueu, però amb un restyling de l’anterior, que falta li feia, en teníem prou. El nou, poc representatiu, i sort dels colors per saber que parlem d’Andorra, futbol modern li’n diuen”.
El president del club, Ferran Vilaseca, era conscient de l’impacte d’aquesta nova imatge i va admetre que “els canvis sempre costen a tothom, però són necessaris i és l’evolució natural de la societat”, i va justificar que “ens hem volgut adaptar i modernitzar”. Al final, com passa en quasi tots els àmbits de la vida, tot serà qüestió de temps.