Hotels al 76% per la visita del Tour
Comerciants i hotelers valoren positivament les primeres jornades de la ronda gal·la al país
Els hotels han tingut una ocupació mitjana del 75,89% durant el cap de setmana del Tour, segons ha anunciat la Unió Hotelera aquest matí. La visita de la ronda francesa i els turistes que volen veure la prova ciclista ha fet que els 55 establiments oberts hagin tingut els allotjaments al 70,14% el divendres, el dissabte va pujar fins al 86,42% i el diumenge es va quedar en el 65,71% una vegada havia acabat l'etapa.
El director de la patronal hotelera, Jordi Pujol, comentava ahir al Diari que “la valoració que en fem és més que positiva i és una satisfacció molt gran”, a més va afegir que “ja ho esperàvem, perquè el cap de setmana ha estat molt bo”.
Satisfacció del comerç
Els actors econòmics del país van fer una primera valoració més que positiva sobre l’impacte de l’arribada del Tour de França al país, almenys del retorn que va tenir el cap de setmana amb el final d’etapa a Andorra la Vella. Els carrers de la capital estaven plens no només diumenge, igual que la collada de Beixalís, tal i com es va poder veure per televisió, a més, l’ambient també va mantenir-se durant la jornada d’ahir, amb alguns aficionats, i també amb els equips i corredors i tota la caravana del Tour (mou unes 4.500 persones) que van tornar a fer nit al Principat abans de sortir aquest matí des del Pas de la Casa en direcció a França.
Des de les associacions de comerciants també es va lloar la presència del Tour al país, i Joan Babot, representant de l’associació de comerciants de l’Eix Central, va assenyalar que “tot està anant molt bé i creiem que ha estat molt positiu per al país”, a més d’afegir que “és perfecte poder tenir un esdeveniment així, i més tenint en compte que venim d’un moment de pandèmia”.
De la seva banda, Rosa Pasquet, presidenta de l’Associació de Comerciants de Riberaygua i Travesseres, va destacar que “tenir el Tour és una magnífica notícia per a Andorra, perquè quan un veia les imatges que ensenyava la televisió francesa i també arreu del món, es comunicava que som un país de muntanya”, a més, va assenyalar que “un esdeveniment com aquest ens aportarà molt”.
Pasquet també va referir-se a el col·lapse viari que es va produir després de l’etapa, i que va provocar diverses crítiques, especialment a les xarxes socials, i va mostrar-se contundent: “És cert que va haver-hi un col·lapse, però no podem tenir-ho tot, i s’ha de ser comprensius perquè una cosa així és un projecte a curt i llarg termini”, per últim, va cloure que “és una publicitat que no es pot pagar amb diners, i coses com aquesta ens ajuden molt per atreure gent”.
AUDIÈNCIES
Set milions d’espectadors a França La 15a etapa del Tour de França amb final a Andorra la Vella va tenir una audiència mitjana de 5,2 milions espectadors al país gal, la qual cosa va suposar que gairebé la metitat de francesos (concretament el 44,6 per cent) que estava mirant la televisió en aquell moment, tenia sintonitzada la ronda gal·la. A més, el pic d’espectadors, quan el resident Sepp Kuss s’imposava a l’avinguda Tarragona d’Andorra la Vella, va ser de 7 milions de televidents. Pel que fa a Espanya, el final d’etapa es va retransmetre en directe per La 1 amb una retransmissió que va reunir 1.231.000 espectadors amb un 11,9 per cent de share.